سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده مرزبانی فراجا:

امنیت در مرز‌های هشت گانه پایدار است

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: با تلاش نیرو‌های انتظامی و مرزبانی امنیت در مرز‌های هشت گانه عبور زائران اربعین برقرار و پایدار است.

سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا اظهار کرد: با تلاش مرزبانان جمهوری اسلامی زمینه لازم برای تردد آسان و بدون مشکل زائران در مرز‌ها فراهم شده و مشکلی در تردد زائران وجود ندارد.

وی افزود:با هماهنگی انجام شده تسهیل‌گری در مرز‌ها با مجموعه انتظامی و کارکنان دولت فراهم است و امنیت کامل برای زائران ایجاد شده است.

فرمانده مرزبانی فراجا، با اشاره به اینکه دیپلماسی مرزی یکی از وظایف ذاتی مرزبانی است ادامه داد: استیفای حقوق دولت و مرزنشینان از جمله وظایف مرزبانی است و به حکم قانون وظیفه داریم حقوق اتباع مقیم کشور را پاس بداریم.

سردار گودرزی گفت: اتباع خارجی مقیم کشور بیشتر از طریق مرز شلمچه برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین عازم عراق می‌شوند که تاکنون آنان در امنیت کامل از این مرز عبور کرده اند.

وی با بیان اینکه مرزبانی فراجا با توان کامل در خدمت زائران است، افزود: نیرو‌های مرزبانی نیز بعنوان چشمان بینای نظام در مرز‌ها آخرین کسانی هستند که زوار را در نقطه صفر بدرقه کرده و اولین کسانی هستند که بعد از سفر معنوی زوار از آنها استقبال می‌کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا اظهار کرد: نمایندگانی در کشور عراق مشغول به کار هستند که در صورت بروز مشکل برای زائران بخصوص در بحث تسهیلات به کشور منعکس و در رفع آن تلاش خواهد شد.

سردار گودرزی با بیان اینکه گشت‌های همزمان با کشور عراق در حال انجام است گفت: در هورالعظیم و چذابه گشت‌ها در ۲۴ ساعت شبانه روز انجام می‌شود و تا امروز مورد ضد امنیتی در مرز‌های کشور وجود نداشته که این نشان از هماهنگی و تلاش مرزبانان است.

وی افزود: خیلی از نیرو‌های مرزبانی به صورت داوطلب عازم مرز‌ها شدند و خیلی از استان‌ها داوطلب شدند تا با حضور در مرز‌ها به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کنند.

سردار گودرزی اظهار کرد: در اربعین سالجاری در گذرگاه‌های مرزی بیش از ۶ هزار نیروی مرزبانی در مرز‌ها مستقر شدند که به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله فعال شدن هوش مصنوعی، حس گرها، رادار‌های ساحلی به ویژه پهبادها، ریزپرنده‌ها و هوشمندسازی مرز‌ها امینت به خوبی برقرار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.