سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریک وزرای خارجه قزاقستان و سریلانکا به عراقچی

وزرای امور خارجه قزاقستان و سریلانکا در پیام‌هایی انتصاب سید عباس عراقچی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

در بخشی از پیام «مورات نورتیلئو» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان آمده است: انتصاب جنابعالی را به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می گویم و بهترین آرزوهای خود را برای شما ابراز می کنم.

وی افزود: تجارب عالی دیپلماتیک و اعتبار بین المللی شما بی شک سیاست خارجی ایران را به سمت موفقیت‌های جدیدی سوق خواهد داد که منجر به امنیت و ثبات منطقه می شود.

مورات نورتیلئو تصریح کرد: امروز کشور شما به عنوان عضوی معتبر در جامعة بین المللی با پایه های سیاسی قوی و همبستگی مردم آن شریک قابل اعتماد قزاقستان در خاورمیانه و منطقه خزر است.

وزیر امور خارجه قزاقستان بر تمایل خود برای انجام تلاش های مشترک برای توسعه بیشتر روابط قوی و همکاری های چند جانبه بین آستانه و تهران بر اساس دوستی سنتی و گفت وگوهای سیاسی معنادار تأکید کرد.

وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در پیامی، انتخاب سیدعباس عراقچی به‌عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به وی تبریک گفت.

«علی صبری» وزیر امور خارجه سریلانکا، در شبکه اجتماعی ایکس در پیامی خطاب به عراقچی، نوشت:

«جناب آقای سیدعباس عراقچی، با بهترین‌ آرزوها، انتصاب شما را به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران تبریک می‌گویم.»

مجلس شورای اسلامی در بررسی رای اعتماد به وزرای کابینه دولت چهاردهم، به سیدعباس عراقچی به‌عنوان وزیر امور خارجه ایران رای اعتماد داد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.