سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویض بیش از ۶۰۰ هزار شناسنامه در قزوین 

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: بیش از ۶۰۰ هزار شهروند بالای ۱۵ سال در استان دارای شناسنامه جلد قرمز هستند.

علیرضا افسری مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در آیین آغاز به کار مرکز صدور شناسنامه‌های الکترونیکی استان‌های زنجان و قزوین در شهر زنجان، گفت: این اقدامات مبنایی برای اجرای طرح شهروند الکترونیک در دولت الکترونیک خواهد بود که به پروژه نسبی و سببی ثبت احوال گره خورده است و کار بسیار نوینی محسوب می‌شود و منشا برکات فراوانی است.

وی افزود: پیش از این در تلاش بودیم تعویض شناسنامه‌های جلد قرمز را با همراهی شرکت پست در استان اجرا کنیم ولی هزینه بالای ایجاد فضای لازم و فراهم کردن زمینه سخت افزاری بسیار دشوار بود. در نهایت تصمیم بر این شد این کار مهم در استان زنجان انجام شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین تاکید کرد: ادارات ثبت احوال استان‌های زنجان و قزوین جدا از هم نیستند و هدف آنها خدمت رسانی مطلوب به گروه‌های هدف است.

افسری گفت: هم افزایی ۲ استان موجب خواهد شد تا رضایتمندی مردم حاصل شود که این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ثبت احوال نقش مهمی در کشور ایفا می‌کند و برای به روز رسانی اطلاعات پایگاه جمعیتی استان و کشور انجام چنین طرح‌هایی ضروری است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: هم اکنون صدور گواهی الکترونیکی ولادت به صورت آزمایشی (پایلوت) در استان زنجان انجام می‌شود که تداوم آن به استقرار دولت و شهروند الکترونیک منتهی می‌شود.

افسری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۲ سال آینده، بیش از یک میلیون شناسنامه جلد قرمز افراد بالای ۱۵ سال در استان‌های زنجان و قزوین با همکاری شرکت پست تعویض می‌شود.

وی افزود: به این منظور امروز مرکز صدور شناسنامه‌های الکترونیکی استان‌های زنجان و قزوین در شهر زنجان آغاز به کار کرد.

هم اکنون استان قزوین یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که با توجه به نزدیکی استان به پایتخت ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از مهاجران و اتباع خارجی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.