سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از سامانه نانو حباب در تاکستان+ فیلم

سامانه گندزدایی از فاضلاب با استفاده از نانو حباب امروز در تاکستان افتتاح شد.

سامانه گندزدایی از فاضلاب با همکاری یک شرکت دانش بنیان در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تاکستان راه اندازی شده است.

افزایش کیفیت پساب خروجی، کاهش منابع مصرفی گندزدایی، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و اثرات زیست محیطی از مزایای استفاده از سامانه نانو حباب است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی در حاشیه رونمایی از سامانه نانوکلر تصفیه فاضلاب شهر تاکستان گفت: بهره‌مندی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور وابسته به وزارت نیرو از سامانه دانش‌بنیان نانوکلر جدا از مزایای زیست‌محیطی، به عنوان یک کار به‌صرفه و سرمایه‌گذاری اقتصادی قابل استفاده است.

عماد احمدوند گفت: استفاده بهینه و در مقیاس متناسب از کلر در پساب ها، کیفیت تصفیه آب در مصارف مختلف را به دلیل اثرگذاری مثبت افزایش می‌دهد. زیرا با این روش میزان استفاده از کلر به عنوان یک ماده شیمیایی مضر برای محیط زیست ۳۰ درصد کاهش یافته است.  

وی در خصوص هزینه نصب این سامانه در تصفیه خانه‌های فاضلاب اضافه کرد: در پروژه‌های کوچک هزینه نصب تجهیزات نانوحباب زیر یکسال با صرفه جویی در مصرف کلر بازخواهد گشت و در پروژه‌های بزرگ نیز این زمان بازگشت سرمایه می‌تواند فقط چندماه باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی تاکید کرد: پروژه نانوحباب جدا از مزایای زیست محیطی به عنوان یک کار به صرفه و سرمایه گذاری اقتصادی می‌تواند توسط وزارت نیرو مورد استفاده قرار گیرد.

احمدوند گفت: با همراهی شرکت‌های آبفا در کشور استفاده از فناوری نانو حباب در حوزه‌های مختلف از جمله کلرزنی آب گسترش یابد.

وی همچنین در خصوص میزان هزینه تجهیزات نانوحباب برای تصفیه پساب‌ها گفت: این هزینه برای آب و فاضلاب قزوین ۵۲۰ میلیون تومان بوده است و متناسب با ابعاد تصفیه خانه‌ها متغیر خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.