سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرنگی کاران نوجوان ایرانی بربام جهان ایستادند

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال برنز با اقتدار عنوان قهرمانی خود را در جهان تکرار کرد.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روز‌های ۲۹ لغایت ۳۱ مردادماه در شهر امان پایتخت کشور اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط آرمین شمسی پور در وزن ۴۸ کیلوگرم، امیرمهدی سعیدی نوا در وزن ۶۵ کیلوگرم و دانیال ایزدی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل کرمی در وزن ۵۱ کیلوگرم، عمادرضا محسن نژاد در وزن ۸۰ کیلوگرم و علی اصغر دادبخش در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی، ایران با اقتدار و با ۱۴۰ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ازبکستان با ۱۱۳ و آذربایجان با ۱۰۵ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۵ کیلوگرم احمد بدرالدینی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب مارات آتشمیان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. بدرالدینی در این گروه با نتیجه ۹ بر ۴ مقابل شاهید نبی اف از آذربایجان پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل امیدجان کاروموف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۱ مغلوب و پنچم شد.

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر کالویان ایوانوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل امره امراهوف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شمسی پور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر یدیگه تولیتایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۱۰ بر صفر حسین الدین عبدکریم اف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی در دور نخست با نتیجه ۱۶ بر ۸ مقابل مهمت سارپ از ترکیه به برتری دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر ۲ آدم ابوفاره از اردن را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ زوبر عبدوکوف از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کرمی در این دیدار با نتیجه ۸ بر ۷ مغلوب کوتمان کالبایف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۱ سارگیس هاروتونیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیرعلی حیدری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد ایلیا کاندالین از روسیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب آلپامیس بولاتولی از قزاقستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. حیدری در مرحله شانس مجدد با نتیجه ۶ بر ۲ یوکی هیروهاشی از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ و ضربه فنی مقابل یوریک مخیتاریان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ابوالفضل شیری بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۶ مغلوب دوسبول شامیل از قزاقستان شد و با توجه به شکست این حریف در مرحله یک چهارم نهایی، شیری حذف شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمهدی سعیدی نوا در دور اول با نتیجه ۱۱ بر صفر زید ناقوج از اردن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر صفر و ضربه فنی آرسنی کایسین از مولداوی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ فیاض بک اشیرمیرزایف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. سعیدی نوا در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد نارک گریگوریان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل ولادیسلاو پوکوتیلو از اوکراین به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم محمد کاظمی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل بهروزبک والیف از ازبکستان شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم عمادرضا محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۳ بر صفر شاه جهان شووکاتوف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دوسان استوکیچ از صربستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۵ مقابل ایجیت ساری از ترکیه به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب میخایل شکارین از روسیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر دینکوف نیکوف از بلغارستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۲ کیلوگرم دانیال ایزدی در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر پاتریک بودور از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر مقابل فخری کمال کمیل جانوف از ازبکستان به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ کانستانتین کاسایان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ایزدی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر از سد لیووا شوخیان از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر صفر از سد اولی استرنینگ از آلمان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم علی اصغر دادبخش پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۱ اولانکانداس اوتیگنوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد سیران کایراکاسیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادبخش در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ایوان یانکوفسکی از اوکراین شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل هارویی وانگ از چین به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.