سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

آمار اعتیاد در تبریز نگران‌کننده است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به دلایل افزایش آمار اعتیاد، گفت: سست شدن روابط خانوادگی و کم‌توجهی به مسائل اعتقادی و مذهبی آمار اعتیاد را در تبریز نگران‌کننده کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مطهری اصل در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این‌که آمار‌ها حکایت از وضعیت نگران‌کننده اعتیاد و افزایش معتادان متجاهر در شهر تبریز دارد، اظهار کرد: گرایش به زندگی مجردی قبل از ازدواج و کم‌رنگ‌شدن روابط عاطفی بین والدین و فرزندان یکی از علل افزایش آمار اعتیاد در جامعه است.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب پارک‌ها و فضا‌های عمومی شهر، افزود: در گذشته تبریز به شهر بدون معتاد متجاهر شهرت داشت، اما امروز شرایط به ضرر جامعه و جوانان عوض شده است.

حجت الاسلام مطهری اصل، تربیت نسل جدید در مسیر محبت الهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و مربیان این مراکز آموزشی و تربیتی ابتدا باید در جهت تربیت الهی خدا تلاش کنند و بعد نسبت به ارتقای سطح آموزش‌های دینی جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: خانه و مراکز تعلیم و تربیت باید مشعل یاد خدا را در دل نسل جدید روشن نگه دارند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش و بلای خانمان‌سوز اعتیاد از بین برود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: در سطح کشور سه هزار سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه وجود دارد که ۱۰۳ مرکز آن در آذربایجان شرقی فعال هستند.

تراب محمدی گفت: ۲۰۲ نقطه با پوشش جمعیتی ۷۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی شناسایی شده است که دارای آسیب پذیری بالایی هستند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد، گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که توسط استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی برای انحراف جوانان کشور‌های دیگر طراحی شده است.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر مواد مخدر سنتی، انواع مواد مخدر صنعتی تولید می‌شود که تاثیرات جبران ناپذیری دارد و باعث فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.