سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام خبر داد

عرضه روزانه پنج تن یخ در مهران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: روزانه پنج تن یخ به همت موکب اوقاف ایلام در مهران عرضه می‌شود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به اینکه با خریداری و افتتاح دستگاه یخ‌ساز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال روزانه پنج تن یخ در مرز مهران تولید و عرضه می‌شود اظهار داشت: این دستگاه به عنوان دومین مجموعه تولید یخ افتتاح و در مرز مهران و موکب این اداره کل در شهرستان بدره برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل امسال در قالب ۱۲موکب در مسیر‌های منتهی به مرز مهران در شهرستان‌های مختلف استان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: عمده این موکب‌ها در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مسیر تردد زوار فعال هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام یادآور شد: موکب اصلی این اداره کل در مرز مهران مستقر بوده و ۲ موکب مستقر در امامزاده جعفر (ع) شباب به عنوان ورودی حوزه شمال استان و امامزاده سید عباس (ع) دهلران به عنوان ورودی حوزه جنوب استان فعالیت دارند.

وی مطرح کرد: در این موکب‌ها روزانه ۲۰ هزار پرس غذای گرم، میان وعده و صبحانه پخت و در بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از ظرفیت تمامی اماکن مذهبی استان نظیر مساجد، حسینیه‌ها، امامزادگان و فضا‌های فرهنگی برای اسکان و پذیرایی زائران اربعین در استان و به خصوص مرز مهران استفاده می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام مواکب این اداره کل از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه پنج استان معین شامل سمنان، گلستان، خراسان شمالی، گیلان و اصفهان به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

 وی یادآور شد: تمامی هزینه‌های موکب‌ها از محل موقوفه‌های متناسب با نیت واقفان و همچنین افراد خیر و نیکوکار تامین می‌شود.

برچسب ها: اربعین ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.