سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون بر ۲۶۱ هزار نفر برای سفر اربعین از خراسان‌رضوی ثبت‌نام کردند

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۲۶۱ هزار و ۱۶۸ نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در این استان تا امروز (۳۱ مرداد) در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

عباس خداشناس مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت نام پیاده‌روی اربعین از ابتدای محرم، هفدهم تیرماه در سامانه سماح آغاز شده است، گفت: از این تعداد متقاضی زیارت اربعین حسینی ۱۰۱ هزار و ۴۲۵ نفر زن و ۱۵۹ هزار و ۷۴۳ نفر مرد هستند.

او افزود: بیشترین متقاضیان خراسانی ثبت‌نام سفر اربعین از شهر مشهد با ۱۷۷ هزار و ۹۴۹ نفر است و پس از آن شهرستان‌های نیشابور با ۱۲ هزار و ۲۷ متقاضی و سبزوار با ۱۱ هزار و ۴۹۱ متقاضی است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: تربت حیدریه با هفت هزار و ۲۶۴ متقاضی، کاشمر با چهار هزار و ۵۶۹ متقاضی، گناباد با چهار هزار و ۴۲۴ متقاضی، تربت‌جام با چهار هزار و ۳۴۳ متقاضی و قوچان با سه هزار و ۱۸۹ متقاضی در رتبه‌های بعدی قرار دارند و بقیه متقاضیان از سایر شهرستان‌های استان هستند.

خداشناس بیان کرد: خروجی زائران استان خراسان رضوی از طریق هوایی و ۶ مرز زمینی شامل مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق و تمرچین انجام می‌شود.

او تصریح کرد: بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران استان خراسان رضوی مرز مهران با ۲۰۰ هزار و ۷۷ متقاضی بوده و بقیه مربوط به سایر مرز‌های زمینی و هوایی است.

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین وسیله انتخابی برای سفر اربعین زائران خراسانی در سامانه سماح به ترتیب مربوط به خودروی شخصی با ۱۳۶ هزار و ۶۰۷ متقاضی، اتوبوس با ۶۹ هزار و ۹۶۵ متقاضی، قطار با ۳۰ هزار و ۵۲ متقاضی، هواپیما با ۱۲ هزار و ۷۳۷ متقاضی، تاکسی با ۱۰ هزار و ۷۴۸ متقاضی و مینی‌بوس با هزار و ۵۹ متقاضی است.

خداشناس اظهار کرد: سه بسته بیمه‌ای ۸۰۰ هزار ریالی، ۹۰۰ هزار ریالی و یا یک میلیون ریالی ویژه متقاضیان اعزام به اربعین در سامانه سماح پیش‌بینی شده است که ۱۲۵ هزار و ۴۰۵ متقاضی در بسته اول بیمه‌ای و بقیه در ۲ بسته دیگر ثبت‌نام کرده اند.

ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می‌شود؛ سامانه سماح مخفف عبارت (ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) است و توسط سازمان حج و زیارت راه‌اندازی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.