سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی از بیمه اموال غیرمنقول در معاملات

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به ساوه: ظرفیت امکان بیمه معاملات اموال غیر منقول فراهم است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به ساوه گفت: حدنگاری اراضی کشور به مرز ۶۹درصد رسیده است.

بابایی افزود: در قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی معاملات اموال غیرمنقول، ظرفیت امکان بیمه معاملات پیش بینی شده و طرفین می‌توانند با کمترین هزینه، قبل از انعقاد و قطعیت معامله و با پیش بینی ابطال معامله، می‌توانند نسبت به بیمه‌ی مورد معامله اقدام نمایند.

او گفت: تاکنون حدنگاری اراضی کشور به مرز ۶۹ درصد رسیده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴، این قانون نهایی خواهد شد. قانون حدنگاری یکی از ملزومات قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی معاملات اموال غیر منقول بوده، و در ماده یک و ده قانون مذکور، اسناد عادی در فرج‌های دو تا چهار ساله دارای سند خواهند شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص مشاورین املاک نیز افزود: برای ثبت پیش نویس قراداد‌های در سامانه‌ی کاتب، آن دسته از مشاورین املاکی که دارای مجوز فعالیت هستند، دسترسی به انواع متون پیش نویس خواهند داشت و از اماکن، اتحادیه‌ها و راه و شهرسازی انتظار داریم با نظارت جدی در ساماندهی مشاورین املاک اقدام نمایند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز گفت: کشاورزان برای بهره مندی از مزایای قانون حدنگار، هر چه سریعتر مدارک هویتی خود را به ادارات سبت اسناد املاک شهرستان خود تحویل، تا همکاران ما نسبت به صدور اسناد مالکیت اقدام نمایند.

احمدی گفت: با اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد اموال غیرمنقول، علاوه بر هویت بخشی به مالکیت افراد، مانع از هرگونه جعل و ارتکاب برخی جرایم خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.