سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز توزیع کود اوره بین کشاورزان خراسان رضوی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: پس از توقف ۵۰ روزه توزیع کود اوره بین کشاورزان خراسان رضوی آغاز شد.

حسین عطایی سلامی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: با ابلاغ مصوبه هیأت دولت (سوم مرداد امسال)، توزیع کود اوره آغاز و سامانه پایش مواد کودی از ۲۰ مردادبرای صدور حواله کود‌های شیمیایی یارانه‌ای بازگشایی شد.

او افزود: برنامه تامین و توزیع کود اوره در سال جاری (۱۴۰۳) به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از سوی وزارت جهادکشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و از طریق نهاد‌های مربوطه به شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز ابلاغ شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بدین‌ترتیب، با این میزان سهمیه اوره بخش کشاورزی در سال جاری، می‌توانیم نیاز به نیتروژن تمامی محصولات کشاورزی را در چارچوب الگوی کشت تامین کنیم.

عطایی در خصوص علت توقف تحویل سهمیه کود اوره بخش کشاورزی از سوی شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز بیان کرد: شرکت‌های پتروشیمی به دلیل پیگیری و تعیین تکلیف مطالبات خود از دولت، مدت ۵۰ روز در سال جاری از تحویل کود اوره به بخش کشاورزی خودداری کردند.

او تصریح کرد: مذاکرات، ارتباط با مراجع ذیربط و پیگیری‌های شبانه روزی که از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز با هدف رفع تحویل کود اوره بخش کشاورزی، صورت گرفت در نهایت به تنظیم و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران درسوم مرداد ۱۴۰۳ و تعیین تکلیف مطالبات شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز و الزام آنان به تحویل کود اوره، منتهی شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت موضوع تامین، تدارک و جذب به موقع کود‌های شیمیایی کشت پاییزه تاکید کرد: به منظور بررسی توزیع به موقع نیاز شهرستان‌ها به این نهاده استراتژیک، کارگروهی تشکیل و به صورت منطقه‌ای برای ۳۴ شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم شروع کشت پاییزه در قالب الگوی کشت هر شهرستان انجام شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.