سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع ۴۰ درصد تصادفات مرگبار جاده‌ای گیلان در تعطیلات آخر هفته

رئیس پلیس راه گیلان گفت: ۴۰ درصد آمار متوفیان تصادفات جاده‌ای این استان مربوط به روز‌های پایان هفته است.

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه روزانه یک نفر در جاده‌های این استان جان خود را از دست می‌دهد و ۲۳ نفر مصدوم می‌شوند، گفت: ۳۸ درصد آمار فوتی سهم موتورسیکلت‌ها، ۲۴ درصد عابران پیاده، ۲۲ درصد رانندگان و ۱۶درصد سهم سرنشین‌ها است.

او به ارزیابی کلی آمار جانباختگان اشاره کرد و افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده ۲۱ درصد از این آمار سهم محور جنوب استان، ۳۷ درصد محور غرب،۳۰ درصد محور شرق و ۱۲ درصد مرکز استان حوزه انزلی است.

رئیس پلیس راه گیلان همچنین با اشاره به آمار بالای فوتی‌های تصادفات رانندگی در مراکز درمانی تصریح کرد: با وجود تنها مرکز تروما بیمارستان پورسینا در رشت، ۷۴ درصد آمار جانباختگان در مراکز درمانی یا در حین انتقال از شهرستان‌ها به این بیمارستان اتفاق می‌افتاد. 

به گفته سرهنگ صفاری، محور‌های تالش به آستارا، انزلی به رضوانشهر، رشت به لنگرود، سنگر به سیاهکل، امامزاده هاشم به لوشان و لنگرود به چابکسر از محور‌های بحرانی و پرتصادف گیلان هستند که مشخصه راه ایمن را ندارند و ۳۵ درصد از آمار تصادفات استان مربوط به این این محور‌ها است.

او با تأکید بر اینکه برخی از محور‌های بحرانی مانند سنگر به سیاهکل، فومن به سراوان، حسن رود به زیباکنار نیازمند نصب دوربین هستند، گفت: تمامی محور‌های استان گیلان توسط تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس رصد و رفتار‌های پرخطر رانندگان را کنترل می‌کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان همچنین به آمار تصادفات فوتی در روز‌های پایان هفته اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد آمار متوفیان تصادفات جاده‌ای در تعطیلات آخر هفته است که سرعت و نداشتن توجه به جلو بیشترین عامل تصادفات در این روز‌ها است.

سرهنگ صفاری تصریح کرد: نداشتن توجه به جلو ۳۶ درصد، رعایت نکردن حق تقدم ۳۸ درصد، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت ۱۴ درصد و انحراف به چپ ۹ درصد از مهمترین عوامل مهم تصادفات جاده‌ای در گیلان است.

به گفته او، در ۵ ماهه امسال بالغ بر ۹ میلیون خودرو وارد استان گیلان شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس راه گیلان همچنین گفت: در ۵ ماهه اول سال، ۱۸ درصد کاهش آمار جانباختگان حادثه رانندگی را شاهد بودیم که ۳۶ نفر در محور‌های مواصلاتی کمتر جان خود را از دست دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.