سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سطح قرمز هواشناسی برای تشدید بارش ها در سه استان کشور

کارشناس هواشناسی گفت: برای سه استان کشور هشدار سطح قرمز هواشناسی در جهت تشدید بارش های سیل‌آسا صادر شده است.

کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی‌ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ناپایداری‌های موسمی (بویژه در ساعت های  بعدازظهر و اوایل شب)  را طی فردا شاهد هستیم گفت: در طی این مدت شاهد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک  خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استان های  فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی کرمان در این مدت شاهد تشدید رگبار باران خواهد بود که در این زمینه برای آنها هشدار سطح قرمز صادر شده است گفت: در ۳ استان فارس، کرمان و هرمزگان فوق العاده و سیل آسا خواهد بود. همچنین هوای شمال کشور در این هفته گرم و آرام خواهد اما گرما هوا در شمال عرب کشور برای این موقع از سال غیرعادی است.

او گفت: طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات بارش باران در این مدت است.

وی گفت:  پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر درکنار روخانه‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می شود.

برچسب ها: هواشناسی ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.