سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از افزایش پرواز‌ها تا تدوین مشوق برای دارندگان کارت مترجمی

در نشست شورای راهبردی گردشگری سلامت فارس، مباحثی نظیر اهمیت افزایش پرواز‌ها به مقصد شیراز و تدوین مشوق برای دارندگان کارت مترجمی مطرح شد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی گردشگری سلامت بر تشکیل منظم جلسات این شورا تاکید کرد و خواستار گزارش وضعیت گردشگری سلامت در سایر استان‌ها به تفکیک نوع ارائه خدمات شد و افزود: برای برقراری پرواز مستقیم شیراز به دوشنبه و همچنین افزایش پرواز آبادان به شیراز پیگیری‌های لازم انجام شود.

او در واکنش به گزارش اقدامات انجام شده در خصوص پذیرش بیماران از کشور تاجیکستان، موضوع لغو ویزای زمینی و ویزای هوایی به شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: لغو ویزای زمینی با ارائه دلایل کافی به راحتی قابل پیگیری است، همانگونه که هم اکنون ویزای سفر هوایی از تاجیکستان به تهران برداشته شده است.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود راه‌اندازی درگاه الکترونیک و ساماندهی آمار بیماران مراجعه کننده را مورد توجه قرار داد و افزود: در صورتی که سامانه جامع گردشگری سلامت کشور تا پایان شهریورماه سال جاری توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شروع به کار نکرد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز سامانه استانی در این زمینه ایجاد کند.

او با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از ایشان قول مساعد گرفتیم هر مانعی که در ۴ حوزه گردشگری زیارتی، سلامت، تاریخی و سیاحتی استان فارس وجود دارد پس از گزارش استان به این سازمان، در هیئت دولت مطرح تا برای رفع آنان تدبیر کنند.

 نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: گروهی مرکب از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس با محوریت معاونت هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری طی بازدیدی از اقدامات توریسم درمانی در سایر نقاط کشور از نکات مثبتی که وجود دارد استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در حوزه گردشگری سلامت طی سال‌های اخیر انجام شده است، افزود: یکی از مطالبی که به شکل جامع حل نشده موضوع کارت مترجمی است و تا این موضوع به شکل ویژه مرتفع نشود کار به سرانجام نهایی نمی‌رسد، لذا بسته‌ای تدوین و مشوق‌های ویژه دارنده کارت در آن مطرح و همچنین عدم فعالیت و ایجاد محدودیت برای افرادی که فاقد این کارت هستند نیز بیان شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.