سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزایی بخش کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح و بهره‌برداری ۴۹ طرح عمرانی و اشتغالزایی بخش کشاورزی در ایام گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در هفت زیربخش و با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

مجتبی دهقان پور با بیان اینکه ۲۲ طرح عمرانی و ۲۷ طرح اشتغالزا در مدت مذکور به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۸۱۷ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می‌شود و دو هزار و ۴۶۳ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گفته او، طرح‌های عمرانی قابل افتتاح بخش کشاورزی استان فارس شامل هشت طرح در زیربخش آب و خاک، ۱۱ طرح در حوزه امور عشایر، یک طرح در حوزه تعاون روستایی و دو طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مجموع ۴۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری در طرح‌های عمرانی، مبلغ ۱۳ میلیارد ریال در زیربخش آب و خاک و ۳۰ میلیارد ریال در حوزه تعاون روستایی به صورت سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است و مبلغ ۲۳ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال به صورت بلاعوض از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

دهقان پور به طرح‌های اشتغالزای هفته دولت اشاره کرد و افزود: ۱۶ طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی، ۱۰ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی و یک طرح در زیر بخش تولیدات دامی آماده افتتاح است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای آنها سه هزار و ۳۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

او به بیان محل تامین هزینه طرح‌های مذکور پرداخت و گفت: مبلغ ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، مبلغی بالغ بر هزار و ۷۶ میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و دو هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال به صورت خودیاری در این طرح‌ها سرمایه گذاری شده است.

برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال ۱۴۰۳ از دوم شهریور ماه در سرتاسر استان پهناور و زرخیر فارس آغاز خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.