سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکیان در آخرین دفاع از کابینه پیشنهادی‌اش:

راه نجات ما وحدت، انسجام و همدلی است/ رای بدهید ما برویم دولتمان را تشکیل دهیم

مسعود پزشکیان گفت: در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود، اما وقتی می‌دیدم تعاملی وجود ندارد کوتاه می‌آمدم.

مسعود پزشکیان در آخرین دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس گفت: آنچه امروز به آن نیاز داریم وفاق ملی است و این به معنای بازگشت از باور‌های خود نیست. اما باید درباره قانون برنامه به یک نگاه مشترک برسیم.

رئیس‌جمهور افزود: درباره قانون نمیتوان سلایق خود را مداخله داد. همه این وزرا به ما پیمان داده اند که درباره برنامه با هم، هم قسم خواهیم شد تا عملیاتی شود. امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و ما را بر اساس این چهارچوب ارزیابی کنید.

او ادامه داد: پیمانی که بسته بودیم این بود که با وفاق جلو بیاییم و این عزیزان که اینجا هستند نشان از همین پیمان وفاق دارند.

پزشکیان ادامه داد: در یک اصل سیاست‌های کلی با هم مشترکیم که آن را اجرا کنیم و بر وعده خود خواهیم ایستاد. تا جایی که وقت شد با شما نمایندگان جلسه داشتیم و قول دادیم که تعامل کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: حتما با مشورت متخصصان در جهت اجرای قانون تلاش میکنیم. پیمان یک طرفه نیست پس کمک کنید تا بر این اصول بایستیم. اجازه دهیم تا سلایق مختلف در چشم انداز یکسان کار کنند. 

وی ادامه داد: اولین کار پیامبر در باره قبایل این بود که پیمان برادری بینشان ایجاد کرد، آن هم در میان کسانی که از هم آدم کشته بودند.

پزشکیان گفت: حضرت علی (ع) در وصیت نامه خود می‌فرمایند وحدت و انسجام ما از نماز و روزه بالاتر است. نماز را برای وحدت می‌خوانیم. وقتی می‌گوییم صراط مستقیم یعنی اگر چنگ به ریسمان خدا ببندیم موفق هستیم.

او ادامه داد: همه ما نقص داریم اگر قرار باشد همه از هم نقد کنیم هیچکس کوتاه نمی‌آید. در حضور متقی واقعی جامعه هلاک نمیشود. هرکدام از ما اگر هنر داریم باید قبل از پرداختن به عیب دیگران به عیب خود بپردازیم، یعنی طرف مقابل همه چیزش درست است، طرف دیگر همه چیزش غلط است؟ اینگونه که نمیشود وحدت کرد.

مسعود پزشکیان گفت: اگر دست به دست دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشور برگردانیم. در جبهه‌ها کسی نه درجه داشت و نه از این دعوا‌هایی که ما می‌کردیم داشت. می‌خواهید مشکلات کشور را حل کنیم؟ نباید به یکدیگر طعنه بزنیم و یکدیگر را تخریب کنیم. 

وی افزود: راه نجات ما وحدت، انسجام و وفاق است. ما نظر شما را روی چشممان می‌گذاریم. اما در وفاق ملی باید نظر ما و شما با هم همخوانی داشته باشد. من با شما مشورت و نظرات شما را در نظرات خود اعمال خواهم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر ما کار خودمان را بکنیم و شما کار خودتان را، بعید می‌دانم که بتوانیم از این بحران‌ها بیرون بیاییم. چه در پایین با کمیته‌ها و چه در بالا باید و کسانی که باید هماهنگ کرده‌ایم. امکان ندارد کسی را اینجا آورده باشیم که بخواهیم تقابل کنیم. 

وی اضافه کرد: بنده با تمام وجود با وحدت و انسجام و وفاق آمده‌ام. اتابک، هاشمی، صادق سابقه‌ها و مهارت‌های خوبی دارند و آدم‌های کمی نیستند. در ذهن من ایده‌آل‌هایی بود، اما وقتی می‌دیدم تعاملی وجود ندارد کوتاه می‌آمدم چرا که برای وحدت کوتاه می‌آیم. نه اینکه آدمی که هست صد در صد بهترین باشد. 

پزشکیان گفت: سازمان‌های امنیتی و تمام کسانی که باید با یکدیگر توافق کنیم، توافق کرده‌ایم و اینجا عرضه کرده‌ایم. دنیا مالی، نوری، علی آبادی هم سوابقشان مشخص است. باور دارم که باید با یکدیگر دست به دست دهیم و شعار نمی‌دهم. تا اینجا هم سعی کردم که با وفاق و همدلی جلو بیایم. 

وی ادامه داد: ظفرقندی، میدری، همتی و صالحی امیری هم سوابق مشخص دارند از هر چیزی که سر در نیاورم از بهداشت و درمان سر در می‌آورم اعتماد کنید. چه کسی گفته اینها در مقابل ولایت هستند؟ چرا می‌خواهیم کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم؟

پزشکیان گفت: با تمام وجودم به انقلاب و رهبری ایمان دارم، اما حرف دارم. من مجبور بودم به عنوان نماینده در کنار مردم بایستم و باز هم در کنار مردم خواهم بود. می‌خواهم گره از مردم باز کنم نمی‌خواهم در مقابل آنها قرار بگیرم. شما نماینده مردم هستید و بنده می‌گویم که با شما همدلی خواهم کرد. 

رئیس جمهور اظهار کرد: کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که زندگیم همین بوده که هست به چیزی که معتقد نباشم نمی‌توانم بگویم. آنچه که به آن معتقد هستم را به شما می‌گویم. برادرمان میدری اقتصاد این قصه را بلد است. در تامین اجتماعی به لحاظ علمی و کارشناسی این کاره است. ما می‌خواهیم به محرومین برسیم و مشکلات آنها را حل کنیم. کمکمان کنید که با یکدیگر بتوانیم. 

پزشکیان گفت: من نمی‌توانم به عنوان یک ایرانی بپذیرم که آن طرف آب رشد کند و هموطنان من با حسرت نگاه کنند ماهیچ چیزی از آنها کم نداریم. ما باید هم قسم شویم.

وی گفت: دنیا مالی از خودمان است. ما اگر انسجام و وحدت داشته باشیم و نخبگان را وارد کنیم مشکلی نیست که نتوانیم از سر راه برداریم.عراق که با ما نمی‌جنگید همه دنیا با ما می‌جنگید همه می‌دانید هیچی نداشتیم، اما باور داشتیم و ما پیروز شدیم. 

پزشکیان اظهار کرد: جنگ امروز بدتر از جنگ با عراق است. اختلافات گذشته گذشت. بپذیریم که ما برادر هم هستیم و بپذیریم می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم؛ کمک کنید این وفاق و همدلی با رای بهم نخورد. ما را بپذیرید ما با شماییم و ما مردم را می‌پذیریم و هیچ غرور و تکبری نداریم.

وی گفت: وزیر ارشاد نمی‌آمد آقا دستور داد آمد؛ چرا مرا وادار می‌کنید حرفی بزنم. ایشان را صدا کردم می‌گفت نه؛ به آقا گفتم گفتند تلفن را بگیرید بگویید پا شود بیاید. ما هماهنگ شده اینجا آمدیم. خانم صادق را آقا گفته باشد چرا وادار می‌کنید چیز‌هایی را نباید بگویم را بگویم. همه با هماهنگی آمدند.

رئیس جمهور اظهار کرد: آقای اتابک لیستی آوردند ما نگاه کردیم خداوکیلی نمی‌خواستم عوض کنم، دیدم در بنیاد مستضعفان بوده، در بازار و صنعت بود. آدم‌ها را با تئوری نشناس در میدان عمل بشناس. کار‌هایی که در صنعت انجام داده را باید دید. ۴۰ سال است می‌خواهیم عدالت را راه بنداریم، اما نفع نمیگذارد ما برادر شویم.

پزشکیان بیان کرد: دست به دست هم دهیم برای ایران و به همه عزیزان رای دهیم. عراقچی اولین کسی بود که آقا قبول کردند و گفتند خوب است.  رای دهید تا برویم دولت را تشکیل دهیم.

خبرنگاران: فاطمه تورانلو، فاطمه سیدی، محمد امیرحسینی و نیک خوی متین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
حسنی
۱۵:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
رای اعتماد به کابینه رای اعتماد به خودشخص پزشکیان بود
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
آقای پزشکیان متاسفانه وزرا و کابینه خوبی نچیدی، بخصوص همتی
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
هیچ دولتی در ایران بدون حذف دلالی و رانت توفیقی نخواهد داشت این رویه غلط چندین دهه هست ادامه دارد ولی متاسفانه دولت ها ادامه دهنده همین روش اشتباه هستند، چون آسان ترین روش بری مدیریت هست دولت ها معمولا این روش را انتخاب می کنند.
محسن
۱۴:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
13000معلول بهزیستی مستمری قطعه؟بی شیله پیله قطع کردین؟
ناشناس
۱۴:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
بی شیله پیله حرف زدنتان رو دوست دارم. ان شاالله که در کارتان موفق باشید. دعای خیر 80 میلیون ایرانی پشت شماست
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
هی از انسجام و وحدت میگی ولی با نامحرمان می گردی.