سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده آن چیزی است که امروز می‌تواند هم عامل انحطاط یک جامعه و هم عامل سعادت، شکوه و شه‌مندی جامعه باشد.

رضامرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در دومین رویداد «ایران جوان؛ ایران قوی» که امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: بر خانواده و شکل دادن به خانواده طبیعی مبتنی بر فطرت الهی و انسانی تاکید بسیار زیادی شده است. خانواده آن چیزی است که امروز می‌تواند هم عامل انحطاط یک جامعه و هم عامل سعادت، شکوه و شه‌مندی جامعه  باشد. خانواده اصلی‌ترین هسته هر جامعه است که اگر این هسته، هسته‌ای غنی و قوی باشد آن جامعه غنی و قوی خواهد بود.

وی افزود: اگر امروز جهان در معرض انحطاط قرار گرفته باشد ریشه آن این است که هسته جهان یعنی خانواده به سستی گراییده است. امروز اگر در دنیا شاهد اتفاق‌هایی هستیم که در ذهن هم قابل تصور نیست، ریشه آن را در خانواده کسانی که چنین حوادثی را رقم می‌زنند باید جست‌وجو کرد.

صحرایی با بیان اینکه بازگشت به خانواده و تاکید بر خانواده مبتنی بر فطرت الهی و فطرت انسانی پیام پیامبرگونه رئیس‌جمهور شهید ما بود، اظهار کرد: پیام او به دنیا این بود که اگر می‌خواهید سعادت بر شرارت پیشی بگیرد، خانواده‌ها و تشکیل خانواده طبیعی را دریابید. بسیاری از اتفاقاتی که امروز در جهان در حال وقوع است در دایره ادراک ما نمی‌گنجد و تصوری از آن در حالت طبیعی برای ما وجود ندارد که به فضل الهی در کشوری زندگی می‌کنیم که بنیان‌های او همان بنیان‌های فطری هستند.  

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرزند بیشتر نه تنها در گرو لزوم درآمد بیشتر نیست، بلکه عامل درآمد بیشتر هم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.