سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین برای ساخت بیش از ۱۳۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان تامین شد

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: زمین برای ساخت ۱۳۳ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان تامین شد.

عطاء اله اکبری  در بازدید نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان از پروژه‌های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن زاهدان گفت: تاکنون ۲۷۶ هزار و ۲۱۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان نام‌نویسی کردند که بعد از پالایش متقاضیان انجام شده بیش از ۵۰ هزار و ۱۷ نفر حائز شرایط شناخته شدند.
وی تصریح کرد: همچنین تاکنون۳۲ هزار و ۲۰۶ متقاضی در سراسر اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند و زمینه اتصال ۳۷ هزار و ۲۳۴ متقاضی به طرح‌ها فراهم شده است.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زمینه ساز اشتغال ۵۵ هزار و ۶۶۲ هزار نفر شده و همچنین عملکرد مطلوب بانک‌ها با پرداخت بیش از ۶۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال؛ این استان را پیشتاز پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح مهم ملی کرده است.
وی از واگذاری زمین برای ساخت ۲۰ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح ۲۶ شهرستان استان تامین شده است.
اکبری بر واگذاری زمین به خود مردم برای ساخت واحد‌های مسکونی تاکید کرد و افزود: اولویت اول واگذاری زمین به خود مردم است، مورد بعدی خود مالکانی است که زمین دارند و تسهیلات ساخت مسکن را از طریق طرح نهضت ملی مسکن در اختیارشان قرار داده می‌شود.
وی همچنین از نوسازی هشت هزار و ۶۵۳ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان کرد: در راستای نوسازی و ایمن سازی منازل مسکونی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر، تسهیلات و بسته‌های تشویقی ویژه‌ای به متقاضیان تعلق می‌گیرد.
دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت خدمات زیربنایی و روبنایی در طرح‌های نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های روبنایی و زیربنایی و آماده سازی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شده است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است و به تبع این برتر بودن باعث شده فرآیند آماده‌سازی و سایر الزامات مورد پیگیری ویژه قرار گیرد تا متقاضیان استان هنگام تحویل کلید خانه مشکلی نداشته باشند.
اکبری از اجرای عملیات آماده سازی سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن شهری و روستایی سیستان و بلوچستان در سطح ۶ هزار و ۴۷۳ هکتار با اعتبار ۶۵ هزار میلیارد ریال خبر داد و تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت، بعد از اتمام مراحل آماده سازی ۱۱۲ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی جدید شهری و روستایی نیز در اراضی تامین شده استان ساخته خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.