سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت زائران اربعین تا دو هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اعلام خبر آغاز طرح مراقبت تلفنی از زائران اربعین، بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تاکید کرد.

عباس علیپور روز چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به تجمع گسترده زائران در مراسم اربعین، احتمال شیوع برخی بیماری‌ها وجود دارد که به همین منظور، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائران، وضعیت سلامت آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز، آنها را به مراکز بهداشتی دعوت می‌کنند.

وی افزود: مراسم اربعین یکی از بزرگترین تجمعات انسانی در جهان است و امکان انتقال بیماری‌های مسری در چنین تجمعات بزرگی وجود دارد و به همین دلیل، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تصمیم گرفته است تا با انجام تماس‌های تلفنی با زائران، از سلامت آنها اطمینان حاصل کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: براساس این طرح، مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به بررسی علائم احتمالی بیماری‌های عفونی از جمله تب، بیماری‌های تنفسی و گوارشی اقدام خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه علامت، زائران به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی دعوت می‌شوند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند و در صورت نیاز، درمان لازم را دریافت کنند.

علیپور همچنین به زائران توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و به پیامک‌های ارسالی در خصوص سلامت خود از سامانه سماح، توجه ویژه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.