سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«سودابه» و «خانه شیشه‌ای» از امروز روی پرده سینما‌

فیلم‌های سینمایی «سودابه» و «خانه شیشه‌ای» اکران خود را از امروز آغاز کردند و روی پرده سینما‌های سراسر کشور به نمایش درآمدند.

فیلم‌های تازه محمدعلی سجادی و امیر پورکیان از امروز اکران خود را آغاز کرده و برای به دست آوردن گیشه با سایر آثار وارد رقابت خواهند شد و باید منتظر ماند و دید آیا سینماداران به این دو فیلم تازه سانس خواهند داد یا فیلم سوزی تابستان داغ ۱۴۰۳ در مورد آنها هم اجرا خواهد شد!؟

محمدعلی سجادی فیلم‌ساز کهنه‌کار و با سابقه، پس از مدت‌ها با «سودابه» (با نام قبلی بازیچه) حضور بر پرده نقره‌ای را تجربه می‌کند.

سجادی از جمله فیلم سازان خلاق است که مرور کارنامه هنری او نشان می‌دهد که همواره، حتی زمانی که فیلمی تجاری را کارگردانی کرده، نوعی تجربه گرایی و بازی‌گوشی‌های روایی را چاشنی آثار خود کرده است.

اثر تازه سجادی ملودرامی معمایی با درون‌مایه‌های روانکاوانه است و در آن بازیگرانی همچون آرمان درویش، ساناز سعیدی، آناهیتا درگاهی، رضا مولایی و رویا تیموریان مقابل دوربین رفته‌اند.

داستان «سودابه» درباره مهرداد با بازی آرمان درویش است که با سودابه خواهر دوست و همکارش سیامک ازدواج می‌کند و او را به خانه قدیمی‌شان می‌برد تا با مادرش زندگی کنند. در آنجا با حوادثی روبرو می‌شوند؛ حوادثی عجیب و غریب و متعدد.

چند سال از ساخت «سودابه» می‌گذرد و این فیلم هم‌زمان با حضور در جشنواره تاشکند، بخت خود را در گیشه تابستانی سینمای ایران خواهد آزمود.

آخرین حضور جدی سجادی در فضای اکران با فیلم «تمرینی برای اجرا» اتفاق افتاد، اثری برگرفته از شاهنامه که نمایش مهجوری در گروه سینمایی هنر و تجربه داشت.

سجادی همچون بسیاری دیگر از آثارش، خود تدوین «سودابه» را برعهده داشته داشته است.

باید منتظر ماند و دید محمد علی سجادی در اکران پرتراکم تابستانی می‌تواند با فیلم تازه خود بار دیگر توجه‌ها را به سوی خود جلب کند یا خیر.

حضور آرمان درویش که پس از حضور در سریال‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی طرفداران خاص خود را پیدا کرده است، می‌تواند از نکات جالب توجه «سودابه» باشد. بازیگری که با «چهارشنه» و بازی مقابل شهاب حسینی به سینمای ایران معرفی شد و فیلم‌هایی همچون «پشت دیوار سکوت»، «کمدی انسانی»، «لابی»، «یلدا» و «مقیمان ناکجا» را در کارنامه دارد، انتخاب‌هایی که نشان دهنده رویکرد متفاوت او و علاقه درویش به حضور در طیف متنوعی از ژانر‌های سینمایی است.

«خانه شیشه‌ای» به کارگردانی امیر پورکیان دیگر فیلمی است که از فردا نمایش آن آغاز می‌شود.

پورکیان به واسطه ساخت و تهیه آثاری تجربه گرا مانند «گاهی» که به صورت سلفی فیلمبرداری شده بود و یا «خنده‌های آتوسا» شناخته می‌شود، اما ظاهرا اثر تازه او در مقام کارگردان مانند «ممنوعه»، نخستین تجربه سریال سازی او فیلمی اجتماعی و قصه‌گو است.

فیلمنامه «خانه شیشه‌ای» با داستانی ملتهب، نوشته وحید موسائیان، فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران است. از نکات جالب توجه این فیلم حضور شهاب مظفری خواننده پاپ به عنوان یکی از بازیگران اصلی این اثر است. پور کیان هم اکنون با سریال «غربت» در شبکه نمایش خانگی حضور دارد، مجموعه‌ای که قسمت‌های ابتدایی آن واکنش‌های ضد و نقیضی را برانگیخته است.

پورکیان در «خانه شیشه‌ای» با بازی پانته‌آ بهرام، بهاره کیان افشار، نیما شعبان نژاد، خاطره اسدی و لادن ژافه‌وند، پشت صحنه هنجار‌ها و آسیب‌های زندگی سلبریتی‌ها را به تصویر کشیده است و ظاهرا نگاهی انتقادی به مسئله فعالیت پاپاراتزی‌ها دارد. این فیلم سه سال پس از تولید به اکران می‌رسد و احتمالا به سبب ویژگی‌های خود این پتانسیل را خواهد داشت تا در میان فیلم‌های اجتماعی حال حاضر اکران با اقبال مخاطبان رو‌به‌رو شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.