سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درآمد ۵.۶ میلیون دلاری صادرات عسل برای کشور

معاون وزیر جهاد گفت: براساس آمار بر اساس آمار سال گذشته یک هزار و ۴۶۹ تن عسل با درآمد ۵.۶ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شده است.

محمد ابراهیم حسن نژاد به مناسبت روز ملی عسل  با اشاره به رونق تولید محصولات زنبور عسل شامل موم ، ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبورعسل که همگی دارای ارزش افزوده بیشتری نسبت به خود عسل هستند، گفت: خوشبختانه استقبال بهره برداران زنبورستان ها از این نگاه اقتصادی به تولید،درآمدهای حاصل از زنبورداری را افزایش داده است.

به گفته او، سال گذشته علاوه بر تولید ۱۲۱ هزار تن عسل، بالغ بر ۱۰ و نیم کیلوگرم زهر زنبور عسل، ۹ هزار و ۱۴۹ کیلوگرم ژل رویال ، بالغ بر ۸۸۵تن گرده گل و ۱۸۳ تن بره موم در واحد های پرورش زنبور عسل کشور تولید شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت صادرات عسل و سایر تولیدات مجموعه زنبورداری هم گفت: بر اساس آمار اخذ شده از مبادی ذیربط، میزان صادرات عسل در سال گذشته یک هزار و ۴۶۹ تن بوده است.

حسن نژاد ، حمایت بیشتر از بازرگانان بخش خصوصی، پیگیری موضوع اجرای استاندارد عسل یا تدوین برنامه اجرایی ارتقاء کیفی محصولات زنبور عسل و حمایت از عرضه محصولات زنبورعسل در بازارچه های مرزی برای صادرات را از زمینه های افزایش صادرات محصولات زیرمجموعه زنبورداری عنوان کرد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سازمان خوار و بار جهانی با توجه به آمار بیش از ۹۱ میلیونی تعداد کلنی ها و تولید ۲میلیون و ۱۵۰ هزار تنی عسل در سطح دنیا گفت: ایران به لحاظ تعداد کلنی دارای رتبه ۴ و با توجه به تولید عسل در دنیا ، رتبه سوم تولید جهانی را در اختیار دارد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل ایرانیان هم بیش از دو برابر سرانه جهانی است، گفت:سرانه تولید عسل در ایران یک کیلو و ۴۱۵گرم و سرانه مصرف یک کیلو و ۳۹۷ گرم است ،اما چون برخی از کشورها عضو فائو نیستند ، می توان برآورد کرد که به طور متوسط سرانه مصرف ایرانیان بیش از دو برابر مصرف جهانی است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی درباره تأمین نهاده های مورد نیاز زنبورداران افزود:پیگیری تأمین نهاده شکر مورد نیاز زنبورداران در چند سال اخیر سبب افزایش میزان تخصیص نهاده شکر برای مصارف زنبورداران شده است.

حسن نژاد صدور شناسنامه الکترونیکی زنبورداران در راستای تسهیل صدور مجوز و بهبود مستمر فضای کسب و کار را اقدامی موثر ارزیابی کرد و گفت: صدور بیش از ۲۰هزار فقره شناسنامه الکترونیکی زنبورداری از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون رشد صد درصدی را نشان می دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.