سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حضور بانوان در «جوکر ۲» مشمول ممیزی ساترا بود؟

رئیس ساترا گفت: برخی قسمت‌های «جوکر ۱» و «جوکر ۲» مورد تایید ما نیست و عدم همکاری فیلیمو برای اصلاح آنها باعث شد مجوزی برای انتشار «جوکر ۲» صادر نشود.

چندی پیش بود که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نسبت به برخی بی‌اخلاقی‌ها و انتقاداتی که پیرامون برنامه «جوکر ۲» وجود داشت، تصمیم به انتشار بیانیه گرفت تا اعلام کند: «برخی بخش‌های منتشر شده در برنامه «جوکر ۲» که بر خلاف فرهنگ ایرانی اسلامی و منافی عفت و حیای عمومی است، مورد تایید ساترا نیست».

ساترا در بیانیه خود برای روشن شدن اذهان عمومی مبنی بر اینکه اگر بخش‌هایی از برنامه «جوکر ۲» مورد تایید ساترا نیست، چرا مجوز انتشار صادر و محتوا در دسترس مخاطبان قرار گرفته، آب پاکی را روی دست فیلیمو ریخت و نوشت: «مجوز انتشار صادر نشده و به تیم تولید‌کننده ابلاغ شده است، که باید محتوا را اصلاح کند؛ در صورت ادامه این روند برای ادامه تولید، برای این سریال مجوز صادر نخواهد شد.

در نشست خبری تشریح برنامه‌های سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) تیر انتقاد یکی از خبرنگاران به سمت پلتفرم فیلیمو پرتاب شد که آقای مقیسه شما چطور پای فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی نظیر «جوکر ۲» می‌نشینید؟ آیا پلتفرم فیلیمو می‌خواهد به بی‌قید و بند بودنش ادامه دهد و ساترا کاری به کارش نداشته باشد؟ رئیس ساترا در پاسخ به این سوال نسبت به فیلم و سریال‌های فاقد مجوز موضع گرفت و گفت: ما نه‌تنها فیلم و سریال‌های فاقد مجوز را توصیه نمی‌کنیم، بلکه پای سریال‌ها و برنامه‌های بدون مجوز نشستن را مضر می‌دانیم! نه‌تنها محتوا‌های مضر را اعلام می‌کنیم، بلکه اقدام حقوقی و قضایی هم انجام می‌دهیم. 

مقیسه اعلام کرد که فقط یک نهاد نمی‌تواند جلوی بلبلشوی فیلم و سریال‌های فاقد مجوز را بگیرد. به گفته او، مشکل اینجاست که باید سازمان تولید محتوا در کشور اصلاح شود. اگر در کشورمان امید به زندگی پایین آمده، آیا فلان نهاد مسئولش هست؟ یا کارکرد مجموعه نهاد‌های مختلف نتیجه‌اش این شده است. الان که زیست بوم فضای مجازی با تمام ابعاد زندگی مردم عجین شده، فقط کارکرد یک نهاد خروجی تولید چنین آثاری نیست. 

رئیس ساترا در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه کدام بخش‌های «جوکر ۲» شامل ممیزی ساترا می‌شده، آیا صرفاً بخش بانوان آن شامل ممیزی شده؟ تصریح کرد: برخی قسمت‌های برنامه «جوکر ۱» و «جوکر ۲» مورد تایید ما نیست، نه اینکه تمام قسمت یک یا دوی آن مورد تایید ما نباشد، اما عدم همکاری فیلیمو برای اصلاح آن بخش‌ها باعث شده است تا مجوزی برای انتشار «جوکر ۲» صادر نشود و تبلیغات محیطی این سریال هم با پیگیری ساترا پایین آمد و تا وقتی که این برنامه اصلاح نشود و مجوز ساترا را نگیرد نمی‌تواند از ظرفیت تبلیغات محیطی استفاده کند.

مقیسه در پاسخ به این سوال که بخش حضور بانوان در «جوکر ۲» مشمول ممیزی ساترا می‌شد؟ جمله قبلی خود را در خصوص عدم صدور مجوز برای سریال «جوکر» تکرار کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بخش‌های زیادی از مواردی که ساترا به فیلیمو اعلام کرده است بعد از پیگیری‌های ساترا، حذف شده و در تعامل هستیم تا قسمت‌های دیگر «جوکر» هم اصلاح شود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
خاک تو سرتون با این کارشناساتون که فقط با شادی مردم مخالفن
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
خدایی که جوکر زنان یک کار بیخود یه، یک زن به چه قیمتی میخواد بخندونه، ارزش زن چقدر باید زیر سوال بره که متوجه بشه این کارها در شان بزرگ یک زن نیست، آخه پول درآوردن احسان علیخانی تا چه اندازه باید ادامه داشته باشه چرا سازمان‌های مربوطه همه چیز رها کردن تا زمانیکه گندش دربیاد و نتونن جمعش کنن
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
خوشی زیر دلشون زده
ناشناس
۱۰:۵۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
چرا انقدر با شادی و خنده مردم مخالفت دارید؟
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
کسی مخالف نیست ولی شان و منزلت هرچی باید حفظ بشه
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
حتما منظورت از شادی صداهای ناهنجاریه که خداداد عزیزی از خود درمی آورد
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
مردم دنیا بهمون میخندن اگه بفهمن تو ایران این چیزای پیش‌پا افتاده رو حتی در انیمیشن‌ها و برنامه کودک‌ها و صحنه‌های عاشقانه فیلم‌ها رو سانسور می‌کنند. طالبان هم همینه فقط سفت و سخت‌تر و ای کاش این موضوع فقط محدود به فیلم و سریال و رسانه بود...
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
از نظر ما صحنه زننده یا بدی دیده نشد ، بروید افکار بیمارتون را اصلاح کنید
بمانی
۱۱:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
همش زننده بود. هول
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
بیمار تویی که دنبال ولنگاری و بی‌قید و بند بودن هستی، البته از شما که معلومه تو کل عمرت یه کتاب هم نخوندی توقع بیشتر از این نمیشه داشت، پیشنهاد میکنم سرگذشت مسلمانان آندلس رو بخون بعد سخنرانی کن
ریحانه
۱۱:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
متاسفانه غیرت و حیا دیگه تو خانواده ها وجود نداره.و دیدن هر صحنه ای عادی شده برای بیشتر خانواده ها