سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه گفتگو کردند

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با هاکان فیدان، همتای ترک خود تلفنی گفتگو کرده است.

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه گفتگو کردند.این تماس که از سوی آمریکا درخواست شد، بر مذاکرات در حال انجام آتش بس در غزه پس از سفر بلینکن به خاورمیانه متمرکز بود.

آمریکا و اسرائیل آنچه را که «پیشنهاد پل زدن» برای آتش‌بس می‌خوانند ارائه کرده‌اند، اما این شامل شروط اسرائیل است که حماس می‌گوید با طرح آتش‌بس قبلی تحت حمایت آمریکا که با آن موافقت کرده است، در تضاد است.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل عصر دیروز (سه‌شنبه) گفت: «مطمئن نیستم که توافقی صورت بگیرد؛ اما اگر توافق شود، در این توافق منافع ما حفظ خواهد شد.»

مذاکرات آتش‌بس نوار غزه بعد از هفته‌ها توقف طی روز‌های گذشته بار دیگر در دوحه و قاهره از سر گرفته شد؛ اما رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند هیأت اسرائیلی بدون هیچگونه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای درباره موارد اختلافی به تل‌آویو بازگشته است.

با آنکه حماس با کلیت طرح آمریکا برای آتش‌بس و تبادل اسرا موافقت کرده است؛ اما نتانیاهو شروط جدیدی به مذاکرات اضافه کرده که حتی مقامات این رژیم نیز با آن مخالفت کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، نتانیاهو مخالف خروج ارتش اسرائیل از محور «فیلادلفیا» (جاده مرزی میان مصر و نوار غزه) است. در حالی که مصر به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس و مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرده‌اکه تمام نیرو‌های اسرائیلی باید از نوار غزه خارج شوند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.