سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هفته دولت صورت می گیرد؛

افتتاح و بهره برداری از ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان

همزمان با هفته دولت، ۱۲ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اعتباری بالغ بر ۲۶٠ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره برداری می‌ رسدـ

قاسم رحیمی نیا با اشاه به آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح و بهره برداری ۸ طرح به مناسبت هفته دولت در جنوب کرمان، مجموع اعتبار طرح های هفته دولت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان را ۲۶٠ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار این طرح ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می شود.

وی تصریح کرد: طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان شامل پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری، حفاظتی و فنی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طرح های بیومکانیکی را از دیگر طرح های قابل افتتاح این اداره کل در هفته دولت برشمرد و افزود: این طرح ها شامل: احداث هلالی آبگیر توأم با بذرکاری و حفاظت و قرق بوده است که با هدف کنترل سیلاب های مخرب، موجب تغذیه سفره های آب‌ زیرزمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه های منابع طبیعی نظیر جنگل ها و مراتع می‌شود.

وی با اشاره به وسعت مراتع در بخش ساردوییه اضافه کرد: پایگاه موقت اطفای حریق سربیژن و پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری ساردوئیه با هدف جلوگیری از تخریب و آتش سوزی در مراتع در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد. 

رحیمی نیا با بیان اینکه پایگاه های اطفای حریق میزان حریق در سطح جنگل ها و عرصه های طبیعی را کاهش می دهد، تصریح کرد: با احداث این پایگاه  می توان بخش عمده ای از عرصه های منابع طبیعی در این مناطق از تخریب و آتش سوزی که نتیجه آن نابودی مراتع است، حفظ کرد. 

وی با بیان جزییات طرح هایی که در هفته دولت کلنگ زنی و به بهره برداری می رسند، گفت: حجم پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری  ۷ هزار و ۴٠٠ هکتار در حوزه معاونت آبخیزداری و اجرای ۱۵٠ هکتار هلالی آبگیر توام با بذرکاری و حفاظت و قرق در حوزه معاونت فنی و افتتاح و بهره برداری از پایگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیرداری ساردوئیه و پایگاه موقت اطفا حریق سربیژن است. 
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه از مجموع ۱۲ طرح ۹ طرح در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری است، بیان داشت: با اجرای این طرح ها، بیش از ۷۳۱ خانوار در ۸ شهرستان جنوبی از مزایای این طرح ها بهره‌مند و زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۵۹٠ نفر نیز فراهم می‌شود. 

وی بر همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان ۸ شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها بتوانیم گام بلندی برای  ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

رحیمی نیا ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بیان داشت: دولت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون طی ادوار مختلف در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی خدمات فراوانی به مردم ارائه داده که پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی را در برداشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.