سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازی محیط زیستی معلمان برای مراقبت بیشتر از محیط زیست

با حضور ۱۵۰ نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان مرکزی کارگاه آموزشی توانمندسازی محیط زیستی برگزار شد.

ارگاه آموزشی توانمند‌سازی محیط‌زیستی مدیران مدارس ابتدایی استان مرکزی با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره کل محیط‌زیست استان و با هدف کاهش تغییرات اقلیمی با اصلاح رفتار انسانی برگزار شد.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این برنامه گفت: اجرای هدفمند اردو‌های دانش آموزی تاثیر بسزایی در رشد تربیتی دانش آموزان دارد؛ همچنان که مدیران مدارس نیز نقش مهمی در اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت دارند.

مدیرکل محیط زیست استان هم گفت: حفظ محیط زیست نیازمند آموزش و مشارکت همگانی است.

یوسف یوسفی افزود: امروزه تغییرات اقلیمی آسیب‌های زیادی را به محیط زیست زده است و اصلی‌ترین دلیل تغییرات اقلیمی، اقدامات مخرب انسانی است.بنا بر این محیط مدرسه می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر نگرش و رفتار دانش‌آموزان نسبت به محیط زیست تاثیرگذار باشد. تحقیقات نشان داده که دانش‌آموزان در مدارسی که مربیان آن اخلاق محیط زیستی قوی دارند، تمایل بیشتری به ایجاد نگرش‌های مثبت محیطی پیدا می‌کنند و رفتار‌های خارج از مدرسه آنها نیز بیشتر تمایل به محافظت از محیط زیست دارد.

یوسفی این را هم گفت که صنعتی شدن وعدم توجه بشر به محیط زیست باعث تغییر اقلیم شده وخشکسالی‌های متوالی، سیلاب‌های نامتعارف، سرمای زودرس پاییزه ودیررس بهاره ازنمونه‌های بارز این تغییرات است که ریشه دربی توجهی به محیط زیست دارد و آموزش همگانی رکن اساسی برای جلوگیری از توسعه این پدیده خواهدداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.