سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۸۰ هزارتن بذور اصلاح شده گندم آبی و دروم خریداری شد

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: بنابر آمار ۴۸۰ هزارتن بذر اصلاح شده گندم آبی و دروم خریداری شده که براین اساس کمبودی نداریم.

سهراب سهرابی در گفت و  گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۸۰ هزارتن بذور اصلاح شده  گندم آبی و دوروم در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از کشاورزان خریداری شده که این رقم به میزان کافی بوده است.

به گفته او، برآوردها نشان می دهد که میزان تولید گندم به ۱۵ میلیون تن و خرید تضمینی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتن برسد که براین اساس تمام نیازهای کشور در ارتباط با گندم تامین شده و نیازی به واردات گندم نداریم.

سهرابی ادامه داد: مقدمات اجرای پروژه های گندم را انجام دادیم و دستورالعمل های فنی و اجرایی و حجم عملیات به استان ها ابلاغ شده است، گفتنی است که برای پایداری خودکفایی گندم به هیچ عنوان دنبال افزایش سطح زیرکشت گندم در کشور نیستیم‌ و تنها از طریق افزایش بهره وری بدنبال پایداری خودکفایی هستیم.

مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه مقدمات تهیه بذر و کود فراهم شده است، افزود: هماهنگی های لازم جهت کشت مکانیزه آماده شده و اواخر شهریور و حداکثر  اوایل مهر اولین کشت در استان های سردسیر آغاز می شود.

سهرابی با بیان اینکه جلسه شورا برای تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم برگزار نشده است، گفت: اولین جلسات کارشناسی محاسبات قیمت خرید تصمینی گندم را برای سال آینده انجام دادیم، حال پس از برگزاری جلسه شورا با حضور تمامی اعضا قیمت توسط وزیر جهاد اطلاع رسانی می شود. گفتنی است که کشت قراردادی گندم تابع مصوبات شورای قیمت گذاری است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.