سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت نظامی آمریکایی از توضیح درباره مشارکت در جنگ اوکراین خودداری کرد

یک شرکت نظامی خصوصی آمریکایی در واکنش به ادعا‌ها درباره مشارکت در ضد حمله اوکراین در منطقه کورسک روسیه گفت که توضیحی در این باره ارائه نمی‌هد.

شرکت نظامی آمریکایی «فوروارد آبزرویشن گروپ» که خبرگزاری اسپوتنیک پیشتر، آن را یک گروه نظامی مزدور نامیده بود که به دلیل حضور در اوکراین و اراضی اشغالی شناخته شده هستند و در عملیات اوکراین در کورسک مشاهده شده‌اند، گفت که نمی‌تواند توضیحی درباره مشارکت در ضد حمله اوکراین در منطقه کورسک روسیه ارائه کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: این شرکت در پاسخ به این سوال که آیا در عملیات اوکراین در کورسک روسیه مشارکت داشته است یا نه، گفت که «در نهایت احترام به سرویس‌های امنیتی اوکراین، تمامی سوالات باید متوجه آنها باشد. ما توضیحی نداریم.»

کاخ سفید، شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه آمریکا هنوز به درخواست اسپوتنیک برای توضیح در این باره پاسخی نداده‌اند.

این شرکت در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را منتشر کرده بود که حاکی از حضور نیرو‌های آن در منطقه «کورسک» روسیه در کنار نیرو‌های مسلح اوکراین است.

تصویر منتشر شده از سوی شرکت «فوروارد آبزرویشن گروپ» با توضیح «پسران در کورسک»

تصاویری را که شرکت نظامی آمریکایی فوروارد آبزرویشن گروپ منتشر کرده، سه مرد با لباس نظامی و با بازوبند آبی‌رنگ را در مقابل یک خودروی زرهی «اچ‌ام‌ام‌دابلیووی» نشان می‌دهد.

گزارش شده است که مربیان این گروه نظامی آمریکایی فعالیت خود را با نیرو‌های مسلح اوکراین حتی پیش از عملیات نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرده بودند.

پیش از انتشار این پست نیز شهروندان روستا‌های مرزی در منطقه «کورسک» از حضور «مزدوران خارجی» در مناطق‌شان خبر داده بودند.

ارتش اوکراین در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) حملات غیرمنتظره‌ای را به «کورسک» روسیه انجام داد و طبق آن چیزی که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بیان کرده، هدف این حملات ایجاد «منطقه حائل» جهت جلوگیری از حملات مرزی مسکو بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.