سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نهضت ملی اولین گام در بازگشت رونق به مسکن است

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: اولین گام دولت چهاردهم در حال حاضر تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیمه کاره است.

در حال حاضر یکی از مهم ترین گام ها در حوزه نهضت ملی مسکن تخصیص زمین و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن است که باید دولت چهاردهم بر روی این موضوع با جدیت بیشتری ورود کند تا بتوان از طریق آن بخشی از نیازهای مسکنی را پاسخ داد.

این در حالی است که دولت در سال های گذشته اولویت اصلی خود را توسعه عمودی شهرها قرار داده بود اما در حال حاضر برای بهبود وضعیت بازار مسکن دولت باید برنامه ای را برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن ارائه کند و در این زمینه هم باید از ظرفیت بخش خصوصی و تخصیص زمین با قیمت صفر استفاده کند. 

یکی از مهم ترین برنامه های دولت آن است که بتواند پروژه های نهضت ملی مسکن را تکمیل کند و مجلس هم باید در این زمینه رای اعتماد خود را به وزیر راه‌وشهرسازی همزمان با افزایش تراکم اراضی شهرها بدهد.

در همین رابطه غلامی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن نیازمند تقویت تخصیص زمین به متقاضیان است چراکه در سال‌های گذشته به این موضوع کم توجهی شد و همین امر خود باعث کاهش تولید مسکن از سوی سازندگان گردید گفت: سیاست تخصیص زمین یکی از مهم ترین برنامه های است که باید در این حوزه گام های بزرگی برای آن برداشت و دولت چهاردهم و وزیر راه‌وشهرسازی اگر بتواند سیاست تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین تخصیص زمین را ادامه دهد می‌توان امیدوار بود که تمامی مصوبات قانون جهش تولید مسکن به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن  برسد.

وی افزود: باید در حال حاضر به سمت تقویت قدرت متقاضیان رفت و تخصیص زمین با قیمت صفر می تواند در این بخش موثر و حائز اهمیت برای متقاضیان باشد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت : در حال حاضر یکی از مهم‌ترین برنامه هایی هم که باید دولت آن را اجرا کند تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن است که طبق آخرین برآورده های صورت گرفته ۲میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکونی باقی مانده است که باید دولت جدید این واحدها را تکمیل کنند.

وی افزود: سیاست توسعه افقی شهرها و تکمیل پروژه های نیمه کاره و همچنین همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از جمله مهم ترین سیاست های است که باید دولت چهاردهم آن را پیگیری کند تا بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود و متقاضیان با خیال راحت تری بتوانند به بهبود آینده بازار مسکن امیدوار باشند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، تولید مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.