سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت استفاده از ظرفیت اعتبارات محرومیت‌زدایی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: استانداران باید از ظرفیت اعتبارات محرومیت زدایی برای تکمیل طرح‌های آبرسانی استفاده کنند.

ذوالفقار مهدی‌زاده امروز در سفر به شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل و بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های آب و فاضلاب این منطقه گفت: اعتبارات پروژه‌های محرومیت‌زدایی تا پارسال در اختیار وزارت نیرو بود و از طریق این وزارتخانه توزیع می‌شد، اما امسال به استان‌ها اختصاص داده شده، از این‌رو انتظار داریم استانداران و فرمانداران، برخورداری از این ظرفیت را دنبال کنند.
معاون شرکت آب و فاضلاب کشور هدف از بازدید خود را بررسی وضعیت تصفیه‌خانه و پروژه‌های آبرسانی استان اردبیل اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم کمک‌های لازم برای پیشبرد طرح‌ها ارائه شود.
به گفته او، تصفیه‌خانه پارس‌آباد مغان با ۲۸ هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه در شبانه‌روز تقریبا آماده بهره‌برداری است و برخی نکات و اختلاف‌نظر‌های فنی در رابطه با این طرح نیز در آستانه رفع شدن است.
مهدی‌زاده افزود: مباحث فنی پروژه یاد شده در حال پیگیری است و طی سه تا چهار ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود، تجهیزات مکانیکی و برقی پروژه راه‌اندازی شده و کار‌های بخش ساختمانی پروژه هم انجام گرفته است.
او در رابطه با آب شرب و زیرساخت‌های آن در شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر ردیف اعتبار اجرایی ندارد و باید ردیف لازم ایجاد شود، اما به همکاران تاکید شده کار‌های مطالعاتی و لازم را انجام داده و برای اختصاص ردیف اعتبار به وزارت نیرو ارسال کنند.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در حوزه آب روستایی نیز در مجموعه روستا‌هایی که مشمول طرح ملی هستند و می‌توانیم کمک کنیم، باید روستا‌ها احصا و اعلام شود تا با ارائه کمک‌های لازم زیرساخت‌های آب تعدادی از روستا‌ها که مشکل حاد آب دارند، حل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.