سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوزپلنگ هلیا با دوتوله در یوزکنام دیده شدند

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یوزپلنگ هلیا با دوتوله حدودا شش ماهه در یوزکنام پل ابریشم دیده شدند.

اکبری گفت: یک قلاده یوز ماده به همراه دو توله دوشنبه شب (۲۹ مردادماه) در محدوده حفاظت مشارکتی یوزکنام پل ابریشم توسط محیط‌بان منطقه توران - محمد یونسی - مشاهده شد.

وی افزود: معظمی - رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش که عهده دار حفاظت از محدوده یوزکنام پل ابریشم در قالب طرح مشارکت در حفاظت است - بعد از دریافت خبر مشاهده یوزپلنگ در منطقه، همیاران انجمن را با هماهنگی محیط‌بانان منطقه به محدوده‌ای که گزارش شده بود، اعزام کرد و طی روزهای آتی حفاظت فیزیکی محدوده‌های اطراف تقویت خواهد شد.

اکبری اضافه کرد: به احتمال زیاد این یوزپلنگ و توله‌هایش همان یوزهایی هستند که ۶ مردادماه سال جاری توسط ساکنان محلی مشاهده و گزارش شده بودند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: از زمستان سال قبل انجمن صنفی حفاظتگاه‌های خصوصی حیات وحش پس از انعقاد توافق‌نامه با سازمان حفاظت محیط‌زیست و استانداری‌های سمنان و خراسان شمالی، حفاظت مشارکتی محدوده یوزکنام پل ابریشم را بر عهده گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، وی تصریح کرد: به علت حفاظت صورت گرفته و ایجاد امنیت در زیستگاه از زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۰ فقره مشاهده مستقیم یوز توسط همیاران مستقر در منطقه و یا مردم محلی گزارش شده است و این اتفاق و خبر خوبی برای حفاظت از این گونه ارزشمند محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.