سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاتل به عشق امام حسین (ع) در سیرجان بخشیده شد

معاون حل اختلاف دادگستری کرمان از حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در سیرجان خبرداد.

حجت الاسلام محمد امیر ابراهیمی از حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل پس از سپری شدن ۵ ماه با میانجیگری اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان سیرجان و مسئولان قضایی در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم در این حوزه قضایی خبر داد.

وی افزود: در فروردین امسال، مرد جوان با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلافات خانوادگی و درگیری، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل از سوی مراجع قضایی صادر شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان در ادامه بیان داشت: پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده به شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان شهرستان سیرجان ارجاع شد که با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و به حول و قوه الهی و به برکت نام مبارک سید الشهدا این پرونده با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف استان با صلح و سازش ختم به خیر شد و با اخذ رضایت از اولیای دم و گذشت و ایثار خالصانه آن‌ها قاتل از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.  

این مقام قضایی با اشاره به اینکه مهم ترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش و اصلاح ذات البین است، بیان کرد: اقدام انسان‌دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی قدردانی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.