سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های باشماق مریوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش سوزی که از روز جمعه در مناطق سخت گذر وجنگلی روستای باشماق مریوان آغاز شده بود، ساعت ۶ صبح امروز مهار شد.

بهزاد شریفی پور اظهار کرد: آتش سوزی در مناطق جنگلی روستای باشماق مریوان با حضور ۴۰ نیروی منابع طبیعی و با کمک بالگرد اطفای حریق، صبح امروز به طور کامل مهار شد.

وی با اشاره به استفاده از ۴۰ دستگاه دمنده در این عملیات، افزود: حوالی روز گذشته به دلیل غلتیدن کنده‌های آتش گرفته به سمت پایین دست، آتش گسترش یافت، اما با کمک بالگرد هوافضای سپاه، آتش امروز خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در این آتش سوزی، ۵۵ هکتار از جنگل‌های باشماق به صورت سطحی خسارت دید، به مکاتبه برای اختصاص بالگرد اطفا حریق به استان اشاره کرد.

شریفی پور یادآور شد: وجود بالگرد اختصاصی نیاز استان است، اما این کار ضوابط خاص خودش را دارد که به دلیل برخی محدودیت‌ها هنوز این مهم محقق نشده است؛ ضمن اینکه تجهیزات و سبد آب بالگرد در استان موجود است.

برچسب ها: آتش سوزی ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
ضمن فراهم نمودن تجهیزات آتش نشانی، فرهنگ سازی در جهت حفظ منابع طبیعی بسیار مهمتر است مردم ما بسیار فهیم و یاریگر هستند فقط می بایست آموزش لازم را دریافت نمایند
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
افغانی اتش زده؟