سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجیه نسل کشی با تاکتیک انسانیت زدایی از فلسطینی‌ها!

رژیم صهیونیستی برای توجیه اشغالگری و نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها تحت حمایت آمریکا به‌صورت گسترده از تاکتیک انسانیت‌زدایی فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

رژیم صهیونیستی در حال استفاده گسترده از تاکتیک انسانیت‌زدایی از مردم فلسطین است و از این طریق اشغالگری و نسل‌کشی خود علیه این جمعیت را توجیه می‌کند. گام برداشتن چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی در این مسیر با حمایت آمریکا و رسانه‌های غربی ممکن شده است.

الجزیره در گزارشی به موضوع تاکتیک انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی و البته آمریکا پرداخته و نوشته است که توهین‌های نژادی به فلسطینی‌ها در جنگ‌های لفظی سیاستمداران آمریکایی از جمله جو بایدن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی و پیشین آمریکا جز رنجش کوتاه‌مدت گروه‌ها و سازمان‌های حقوق بشری، پیامد دیگری نداشته است.

توهین‌های نژادی بایدن و ترامپ در مسیر انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که غزه طی ماه‌های گذشته متحمل رنج‌های فراوانی از سوی رژیم صهیونیستی شد: بمباران‌های مستمر، جنایت علیه اسیران فلسطینی، نابودی کامل بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، ابزارسازی قحطی، سلاح‌سازی آب و حتی قتل شوکه‌کننده هند رجب، دختر ۶ ساله فلسطینی با ۳۵۵ گلوله مستقیمی که به سمت خودروی حامل آن شلیک شد.

براساس این گزارش، اینکه رسانه‌های غربی از فلسطینی‌ها به‌عنوان افرادی با خشونت ذاتی یاد می‌کنند، برای مردم این منطقه به اندازه گلوله‌های و بمب‌های رژیم صهیونیستی مرگ‌بار است؛ این موضع‌گیری در رسانه‌های غربی در حالی ادامه دارند که تحقیقات نشان می‌دهد:

- شمار قربانیان جنایت‌های ۱۰ ماهه رژیم صهیونیستی از رقم ۴۰ هزار نفر گذشته است.

- هزاران نفر از ساکنان غزه زیر آوار مدفون شده‌اند.

- اسیران فلسطینی در بازداشتگاه بدنام سدی تیمان شکنجه شده، گرسنگی می‌کشند، قربانی تعرض جنسی می‌شوند و رها می‌شوند تا بمیرند.

- ... و دولت آمریکا فروش تسلیحات به رژیم نسل‌کش صهیونیستی را به مبلغ ۲۰ میلیارد دلار تایید کرد.

گزارش الجزیره آورده است: جنگ وحشیانه و نظام‌مند علیه مردم فلسطین در مقابل دیدگان جهان در جریان است و فلسطینی‌ها را از سرزمین و حقوق اولیه‌شان محروم می‌کند؛ در عین حال، جامعه جهانی در برابر رنج، درد و بی‌عدالتی که چندین دهه فلسطینی‌ها را آزار داده، بی‌حس شده است، به‌ویژه آنهایی که در غرب هستند، نسبت به آنچه رژیم صهیونیستی با کمک دولت‌هایشان با فلسطینی‌ها می‌کند، بی‌تفاوت به نظر می‌رسند.

به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی توانسته است این نسل‌کشی را برای ۱۰ ماه طولانی بدون مجازات ادامه دهد.

گزارش در بخشی دیگر در توضیح چرایی و چگونگی این انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی آورده است: انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها به‌عنوان تاکتیک رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) شروع نشد؛ بلکه از آن زمان افزایش قابل توجهی یافت؛ از زمان آغاز دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، صدای فلسطینی‌ها تقریبا به‌صورت کامل از عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای پاک شد و این افراد به دلیل مقاومت در برابر کشتار با عناوینی که از آنها انسانیت‌زدایی می‌کرد، خطاب قرار گرفتند؛ بسیاری در غرب، به‌ویژه بسیاری در مناصب قدرت، باور ندارند که زندگی فلسطینی‌ها ارزشی دارد؛ آنها از این طریق کشتار فلسطینی‌ها را توجیه می‌کنند.

بی‌تفاوتی جامعه جهانی به کشتار ۱۰ ماهه در غزه و جنگی که به نظر پایانی ندارد، سبب شده تا فلسطینی‌ها به اعداد مبدل شوند و فقط جایی در جدول‌های آماری داشته باشند.

گزارش در ادامه با اشاره به تلاش فلسطینی‌ها برای شنیده شدن صدایشان در عرصه جهانی، به تصاویر و ویدیو‌هایی پرداخته که طی آنها پدران تلاش می‌کنند تا پیکر فرزندان خود را رو به دوربین نشان دهند و اکنون عزاداری‌های خصوصی در فلسطین به نمایش‌های عمومی تبدیل شده است تا قتل‌عام فلسطینی‌ها در افکار عمومی جهان عادی نشود.

گذشته از سیاستمداران غربی، رسانه‌های غربی نیز در تقویت تکنیک انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها سهم دارند؛ رسانه‌های غربی در گزارش‌های خود از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه طی ۱۰ ماه گذشته همواره بدون اشاره به درد و رنج فلسطینی‌ها از اشغالگری رژیم صهیونیستی، آنها و مقاومتشان را به‌عنوان افرادی خشن توصیف کردند.

در گزارش‌های یادشده، از کودکان فلسطینی کشته شده به دست رژیم صهیونیستی با عنوان کودکان مرده یاد می‌شود و برخلاف تلفات رژیم صهیونیستی به آنها فقط به‌عنوان یک عدد نگریسته می‌شود؛ نگران‌کننده‌تر اینکه مسئولیت قتل‌عام‌های خشونت‌آمیز کودکان فلسطینی به‌طور معمول با ادعا‌های بی‌سند متوجه خود فلسطینی‌ها می‌شود؛ رسانه‌های غربی به ندرت درباره اینکه رژیم صهیونیستی به سمت کودکان شلیک و آنها را بمباران کرده است، سخن می‌گویند.

گزارش الجزیره تصریح کرده است: این انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد بدون مجازات به نسل‌کشی خود ادامه دهد؛ اگر مردم فلسطین انسان‌هایی با حقوق ذاتی، آزادی، کرامت و تعیین سرنوشت شناخته شوند، رژیم صهیونیستی نمی‌تواند کسی را متقاعد کند که مقاومت فلسطین در برابر دهه‌ها سلب مالکیت، ظلم و سوءاستفاده چیزی جز اقدام موجه است.

براساس گزارش الجزیره، انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها پیامد‌های جهانی دارد؛ محو انسانیت میلیون‌ها انسان به خاطر بومی بودن در سرزمینی که به‌طور خودسرانه توسط دیگری اشغال می‌شود، انسانیت جمعی و ظرفیت همدلی را از بین می‌برد؛ وقتی جامعه‌ای نسبت به ریشه‌کنی کل یک ملت بی‌حس می‌شود و اعضای آن را کمتر از انسان می‌بیند، خشونت بیشتر و نقض حقوق بشر مستمر رخ می‌دهد؛ به محض اینکه سلب مالکیت، بردگی و کشتار یک گروه از مردم قابل قبول تلقی شود، به زودی همه حقوق، ارزش‌ها و هنجار‌ها بی‌معنی می‌شوند؛ به همین دلیل جهان باید فعالانه در برابر انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها مقاومت کند.

اگر جهان در برابر انسانیت‌زدایی از فلسطینی‌ها نایستد، نمی‌تواند به بزرگ‌ترین منبع رنج و بی‌عدالتی انسانی پایان دهد؛ برای شکستن این چرخه خشونت و بی‌علاقگی، باید فعالانه روایت‌های انسانی از جنایت رژیم صهیونیستی در غزه منتشر شود؛ روایت پسری که مجبور شد جسد برادرش را در کیسه پلاستیکی بگذارد، روایت پدری که برای گرفتن گواهی تولد دوقلوهایش رفت و پس از بازگشت تکه‌های اجساد آنها را پیدا کرد، روایت مادری که زنده زنده سوختن فرزندانش را مشاهده کرد.

منبع: میزان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.