سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان:

صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی امید را دوباره در دل مردم زنده کرد + تصاویر

رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان گفت: تیم ملی فوتسال افغانستان به دنیا ثابت ساخت با کمترین امکانات توانست به جام جهانی صعود کند.

در آستانه حضور تیم ملی فوتسال افغانستان در مسابقات جام جهانی مراسمی با حضور شخصیت های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی دو کشور در مشهد برگزار شد.

یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در این مراسم گفت: صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ۲۰۲۴ امید را دوباره دل در مردم افغانستان زنده کرد و این تیم امروز به دنیا ثابت ساخت با کمترین امکانات توانست به جام جهانی صعود کند.

 وی همچنین گفت: از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران سپاسپگزاریم که همیشه در زمینه پیشرفت فوتبال و فوتسال را در افغانستان و جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین مساعد ساخته و حمایت نموده است و ما امروز شاهد حضور ورزشکاران مهاجر افغانستانی در تمام رده های مختلف سنی در تیم های ملی فوتبال و فوتسال افغانستان هستیم که از استان های مختلف ایران حضور دارند و این نشان می دهد مهاجرین افغانستانی نقش تاثیر گذاری در فوتبال و فوتسال این کشور دارند.

همچنین احمدی، مسئول برگزاری این مراسم گفت: خواستیم با برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کنیم از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان و سرمربی ایرانی این تیم که حضورش در این تیم را قدم نیک می شماریم و این صعود برای ملت افغانستان دستاوری بزرگی در تاریخ این کشور است.

 وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در شکوفایی و استعداد یابی مهاجرین افغانستانی ایفا نموده است و بیش از ۹۰ درصد بازیکنان ما متولد جمهوری اسلامی ایران هستند و در این کشور با فوتسال انس گرفتند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایز از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان تقدیر شد.

 این تیم قرار است هفتم شهریورماه امسال برای شرکت در بازی های دوستانه عازم کشور تایلند شود و سپس برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ وارد کشور ازبکستان خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.