سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۱ درصدی حجم آب سد‌های آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از کاهش ۲۱ درصدی حجم آب سد‌های استان در ۲ هفته گذشته خبر داد.

 غفارزاده با بیان اینکه پرشدگی و حجم آب سد‌های استان آذربایجان شرقی ۴۶ درصد است گفت: این در حالی است که حجم یاد شده در اواسط مردادماه امسال ۶۷ درصد بود و کاهش ۲۱ درصدی در ۲ هفته گذشته ناشی از گرمای بی سابقه و افزایش مصرف است.

وی اظهار کرد: میزان آب موجود در پشت سد‌های استان حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است، اما این به معنی خوب بودن وضع آبی در استان نیست و ضروری است که مشترکان در بخش‌های مختلف، در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه شرایط امسال سد‌ها مناسب است اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل در سد علویان حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب وجود داشت که امسال این رقم به ۲۸ میلیون مترمکعب رسیده و حجم آب موجود در سد نهند به عنوان یکی از سد‌های تامین کننده آب شرب کلانشهر تبریز حدود ۱۷ میلیون مترمکعب و در سد ستارخان اهر حدود ۳۶ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال قبل وضع به مراتب بهتر دارد.

غفارزاده خاطرنشان کرد: مخازن سد‌های مرزی نیز وضعیت مناسبی دارند به طوری که حجم آب موجود سد ارس ۷۲۹ میلیون مترمکعب و سد خداآفرین هم که بهره‌برداری آن از امسال آغاز شده حدود ۶۱۷ میلیون مترمکعب آب است.

وی تاکید کرد: با وجود وضعیت بهتر مخازن سد‌ها نسبت به سال گذشته باید دقت و ملاحظه بیشتری در مصرف داشته باشیم تا از تبعات مصرف بی رویه مصون بمانیم بر این اساس از مشترکان در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت تقاضا داریم در مدیریت بهینه منابع موجود آبی در کنار آب منطقه‌ای باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.