سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه به معماری ایرانی‌_اسلامی در طراحی ساختمان

استاندار همدان گفت: علاوه بر توجه به کیفیت ساختمان‌سازی باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز توجه ویژه شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم  افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، اظهار داشت: علاوه بر توجه به کیفیت ساختمان‌سازی باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی نیز توجه ویژه شود. در طراحی شهرک پرواز همدان یک تحول ویژه از نظر دسترسی‌ها، معابر و نوع مصالح ساختمانی صورت گرفته است. در نگرش طرح نهضت ملی مسکن، کیفیت را فدای سرعت ساخت نکردیم و معماری ایران و اسلامی در دستور کار قرار گرفت تا برای دهه‌های متمادی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: صنعت ساختمان پویا و مولد بوده و قریب به ۳۰۰ شغل به این صنعت وابسته است. صنعت پیشرفته ساختمان‌سازی در جهان را باید با توجه به فرهنگ، آداب و رسوم ایرانی - اسلامی، بومی‌سازی کنیم. در عرصه معماری، شهرسازی و ساختمان‌سازی کشور تحولات بسیار خوبی رخ داده که این اتفاق حاصل تلاش و نبوغ جوانان ایران است.

قاسمی‌فرزاد گفت: مصالح و تجهیزات داخلی نیاز کشور را تأمین کرده و تقویت و استحکام ساختمان‌ها را در پی داشته است. باید با استفاده از ظرفیت تولیدات مصالح ساختمانی با کیفیتِ بومی، علاوه بر تأمین نیاز کشور، زمینه‌های صادرات را نیز فراهم کنیم. در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی استان همدان ارتباط حسنه‌ای برقرار است، اما این روابط باید در عمل هم نمود پیدا کند.

برچسب ها: استانداری ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.