سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد همت جمعی می‌طلبد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: برای معرفی شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد، همکاری و وحدت و همت جمعی ضرورت دارد.

اکبر ایازی در کمیسیون فرهنگی با موضوع نمد و شهرکرد شهر ملی و جهانی نمد، ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و درگذشت دکتر علی امیرخان دهکردی گفت: برای نامگذاری یکی از معابر شهرکرد به نام دکتر علی امیرخان دهکردی چند نقطه شهر شهرکرد را پیشنهاد دادیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با اشاره به کتاب مجموعه مقالات نمد افزود: اعتبار این کتاب تامین شده و به‌محض جمع‌آوری و تایید نهایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای المان‌ها کمیته زیباسازی تشکیل می‌شود، اضافه کرد: در این کمیته اساتید دانشگاهی و افراد مجرب و صاحب‌نظر برای استفاده از نظرات، پیشنهاد‌ها و ایده‌ها حضور دارند.

ایازی گفت: راه‌اندازی، تجهیز و جذب نیروی متخصص دبیرخانه شهر ملی نمد و جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ برای اولین‌بار انجام شده و در حال حاضر هم برای پیشرفت این دبیرخانه در حال برنامه‌ریزی و تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه کوی نمدمالان در شهرکرد نامگذاری و اقدامات عمرانی، ترافیک و نورپردازی انجام شده است، ادامه داد: المان‌های مرد نمدمال، کلاه مال، گیوه‌دوز، پالان‌دوز از میدان فردوسی به سمت میدان بوعلی و دیوارنگاری با موضوع نمد در میدان معلم و میدان بسیج به انجام رسیده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد اظهار کرد: برگزاری همایش پاسداشت فرهنگ و هنر مردمان شهرکرد، دیار مهربانی، تنظیم قرارداد مسیر گردشگری فرهنگ و هنر از سقاخانه ارباب‌میرزا تا کوی نمدمالان انجام شده و در حال تکمیل است.


بیشتر بخوانید


ایازی گفت: اجرای طرح پیاده‌راه خیابان ملت در حال انجام است و حتی روی سنگ‌فرش کف پیاده‌راه که به‌صورت نقوش نمد باید باشد در حال بررسی هستیم.

وی با اشاره به همکاری و وحدت بین دستگاه‌های اجرایی برای پیشرفت شهرکرد افزود: معاونت اقتصادی استانداری، اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی در تامین و واگذاری وام و زمین مهمترین و اصلی‌ترین نقش‌آفرینی را می‌توانند برای پیشرفت و تعالی شهر شهرکرد در زمینه نمد داشته باشند.

ایازی با اشاره به بحث تبلیغات نمد از طریق رسانه ملی و بیلبورد‌های شهر اضافه کرد: رسانه ملی نقش بسزا و مؤثری برای معرفی «شهرکرد شهر ملی نمد» به مردم سایر استان‌های کشور دارد که باید به‌صورت جدی‌تر کار شود. 

وی با بیان اینکه نقش بیلبورد‌های بین‌شهری نیز در معرفی «شهرکرد شهر ملی نمد» بسیار موثر است، گفت: اداره کل راهداری باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.