سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیریت ثبت سیم‌کارت‌ در شبکه‌های مخابراتی افغانستان

وزارت مخابرات طالبان گفت سیستم جدیدی برای ثبت سیم‌کارت‌ بدون شناسنامه جعلی در افغانستان ایجاد شده است.

مسئولان در وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی از ایجاد سیستم تازه برای مدیریت ثبت سیم‌کارت‌ها برای شبکه‌های مخابراتی کشور خبر داده‌اند.

عنایت‌الله الکوزی سخن‌گوی این وزارت گفته است که سیستم تازه با همکاری اداره ملی احصاییه و اداره اترا ایجاد شده و کار آن در سراسر کشور آغاز شده است.

الکوزی هم‌چنان گفته است که با راه‌اندازی این سیستم، هیچ‌کس نمی‌تواند یک سیم‌کارت را با شناس‌نامه جعلی ثبت کند.

سخن‌گوی وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی درباره این سیستم بیشتر افزود: «ریاست سیستم‌سازی وزارت مخابرات وتکنالوژی معلوماتی به منظور جلوگیری از جعل و تزویر در ثبت سیم‌کارت‌های شبکه‌های مخابراتی یک سیستم پیش‌رفته را برای شبکه‌های مخابراتی و هم‌چنان ریاست تنظیم شبکه‌های مخابراتی ایجاد نمود. بر اساس این سیستم، هویت مشتری شبکه‌های مخابراتی از طریق اداره ملی احصاییه تایید می‌شود و بعد از آن پروسه ثبت و راجستری به پیش می‌رود.»

به گفته سخنگوی وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، پیش از این سیم‌کارت‌ها با شناسنامه الکترونیکی ثبت می‌شد؛ اما شناسنامه تایید نمی‌شد.

وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هم‌چنان آمار داده است که در حال حاضر ۲۵ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون این سیم‌کارت‌ها بر اساس شناس‌نامه‌های الکترونیکی ثبت شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.