سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین جشنواره فرهنگی فردخت در استان البرز

مسئول امور بانوان آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی و هنری فردخت در استان خبر داد.

 

شاکر گفت: این جشنواره که در حوزه طراحی مانتو اجتماع ایرانی- اسلامی برگزار می‌شود، فرصتی است تا طراحان و هنرمندان با ارائه آثار بدیع و خلاقانه، به رقابت پرداخته و ضمن معرفی استعداد‌های خود، به توسعه صنعت مد و لباس اسلامی- ایرانی کمک کنند.

وی افزود: محور‌های این جشنواره عبارت است از: بخش اثر که ارائه نمونه کار دوخته شده مانتو را شامل می‌شود، بخش طراحی که شامل ارائه طرح‌های بدیع و نوآورانه به صورت چاپ شده است و بخش تحقیق و پژوهش که ارائه آثار علمی در حوزه‌های مرتبط با طراحی لباس اسلامی- ایرانی است. 

 

مسئول امور بانوان آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: برنامه اختتامیه جشنواره استانی نیز در اواخر مهرماه امسال برگزار و از نفرات برتر هر بخش تقدیر و آثار برگزیده به پنجمین جشنواره ملی فردخت در شهر کاشان معرفی خواهند شد.

 

قپانداران دبیر جشنواره و مدیر مسئول انجمن طراحان مد و لباس استان البرز نیز گفت: سطح رقابت در جشنواره فردخت در سه سطح ویژه (خانه‌های مد دارای نام و نشان و تولیدی‌ها)، آزاد (عموم علاقمندان) و دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد و شاخص‌های فرهنگی-اجتماعی، معیار‌های تخصصی و اقتصادی همچنین قابلیت تجاری سازی، مورد داوری قرار می‌گیرد. بخش دانش آموزی به صورت مجزا داوری می‌شود. 

 

وی ادامه داد: بخش پژوهش این جشنواره در چهار محور تاریخ و فرهنگ، اقتصاد، هویت و تمدن سازی و بهداشت و سلامت تعریف شده است و مهلت ارسال آثار بخش پژوهش تا اسفند ماه و اعلام برگزیدگان اردیبهشت سال ۱۴۰۴ خواهد بود. همچنین مهلت ثبت‌نام در دو بخش اثر و طرح تا ۲۰ شهریورماه و تحویل آثاراین بخش‌ها تا ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۳ می‌باشد.  

وی همچنین از تمامی طراحان، هنرمندان و علاقمندان اعم از فرهنگیان، دانش آموزان به ویژه هنر آموزان و هنرجویان رشته مرتبط و اولیای آنان دعوت به عمل آورد تا با حضور فعال در این جشنواره، به کیفیت بخشی به این رویداد ارزشمند کمک کنند.

گفتنی است دبیرخانه این جشنواره در بسیج جامعه زنان سپاه امام حسن مجتبی (ع) مستقر است و به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور، اهدا خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.