سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تجارت دریایی ژاپن پس از آزادسازی پساب فوکوشیما در دریا

یک مقام ژاپنی از ضرر بخش تجارت محصولات دریایی ژاپن پس از آزادسازی پساب فوکوشیما در آب دریا خبر داد و گفت این کشور به دنبال بازار‌های جدید است.

یک سال پس از آغاز فرآیند آزادسازی پساب نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، «نوریهیکو ایشی گورو» رئیس سازمان تجارت خارجی ژاپن از آسیب تجارت دریایی این کشور خبر داد و گفت: ژاپن همچنان به دنبال بازار‌های جدید برای جبران ضرر خود است.

به گزارش روزنامه انگلیسی سان، این مقام ژاپنی گفت: «ما هنوز به طور کامل زیان [تحریم] چین را جبران نکرده‌ایم، اما صادرات به آمریکا، کانادا، تایلند و ویتنام در حال افزایش است». 

ژاپن ماه اوت سال گذشته تخلیه پساب از نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده فوکوشیما را آغاز کرد و گفت این فرآیند سه دهه زمان خواهد برد. در مقابل، چین بلافاصله واردات غذا‌های دریایی از ژاپن را ممنوع اعلام کرد. چین که در گذشته بزرگترین خریدار غذا‌های دریایی ژاپنی بود، می‌گوید ممنوعیت اعلام شده به دلیل ترس از سلامت مواد غذایی است.

رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی پیش از این مدعی شده بود که تخلیه پساب‌های نیروگاه فوکوشیما استاندارد‌های ایمنی را برآورده کرده و تاثیری بر محیط زیست و آبزیان این منطقه نخواهد داشت.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.