سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند نزولی بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات بازار انرژی شاهد روند نزولی بود.

بازار نفت طی روز‌های اخیر شاهد التهابات و نوسانات شدیدی بوده است. اکنون امیدواری برای رسیدن به توافق آتش بس و پایان منازعه غزه از یک سو و داده‌های آماری ضعیف درباره اقتصاد چین که به منزله کاهش تقاضای نفت از سوی این کشور خواهد بود، باعث شد بهای نفت بار دیگر روندی نزولی به خود بگیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی پس از سقوط ۲ درصدی در روز گذشته، همچنان در شیب نزولی است. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۲۷ سنت کاهش، ۷۷ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۱ سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. 

اکنون آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نهمین دور از سفر‌های خود به خاورمیانه از زمان آغاز جنگ غزه در قطر به سر می‌برد. وی پیش‌تر به سرزمین‌های اشغالی و مصر سفر کرده و به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به منازعه غزه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه بوده است. 

از طرفی، داده‌های آماری نشان می‌دهد میزان فعالیت پالایشگاه‌های چین به دلیل کاهش تقاضا در این کشور کاهش یافته و این به منزله آن است که دومین اقتصاد برتر جهان و بزرگترین وارد کننده نفت خام اشتیاق کمتری برای واردات طلای سیاه خواهد داشت. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: بهای نفت ، نفت برنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.