سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان باند کلاهبرداری اینستاگرام در صومعه سرا

فرمانده انتظامی صومعه سرا از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره که با شگرد رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از مردم کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ "جعفر عدلی مژدهی" با بیان اینکه رمالی، فالگیری و اقدامات از این دست یک نوع مانور متقلبانه برای کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است اظهار داشت: بعضی از مردم بی‌گمان برای رفع مشکلات خود به رمال‌ها رجوع می‌کنند که از آنها کلاهبرداری می‌شود.
وی در ادامه گفت: ماموران پلیس فتا شهرستان، در پی رصد و پایش فضای مجازی، ۲ صفحه اینستاگرامی را مشاهده کردند که با تبلیغ خرافات از جمله فالگیری، رمالی و طلسم، دعانویسی برای رزق و روزی، کارگشایی، بخت گشایی، ازدواج، جذب و مطیع شدن افراد، بازگشت عشق، کاربران را فریب می‌دادند و از آنان کلاهبرداری می‌کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا بیان داشت: پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شد اعضای باند ۳ نفره گردانندگان ۲ صفحه اینستاگرامی را شناسایی و طی هماهنگی قضائی آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کرد.
این مقام انتظامی افزود: متهمان ۲۹، ۴۱ و ۶۷ ساله در تحقیقات پلیس پس از مواجه با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، هدف خود از این اقدام را انگیزه مالی عنوان کردند که به همراه پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
سرهنگ عدلی مژدهی در پایان با اعلام اینکه افراد کلاهبردار در قالب رمالی با متوسل شدن به ابزار‌های خرافی و سوء استفاده از اعتقادات مردم به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی خود هستند، خاطرنشان کرد: نباید به تبلیغات دروغین اینگونه افراد توجه کرد.

برچسب ها: رمالی ، شبکه اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.