سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از سقط جنین با مشاوره و حمایت مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت + فیلم

با مشاوره و حمایت، از سقط جنین دو سوم مادران باردار در استان اصفهان جلو گیری شده است.

رئیس گروه سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به مادران باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت در مرحله اول، مشاوره داده می‌شود و در صورت اصرار به سقط، مراجعه کنندگان به مراکز نفس (نجات فرزندان از سقط) هدایت می‌شوند.


نادیا رحیمی افزود:مشاوران و کارشناسان این مرکز از طریق ارتباط گرفتن با مادران بارداری که به هر علت (مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...) تصمیم به سقط دارند، از آنها حمایت می‌کند.


وی اضافه کرد: از آذر ماه پارسال تا پایان خرداد امسال، حدود ۲۰۰ مورد انصراف از سقط جنین در استان اصفهان داشتیم که ۵۰ مورد از طریق واحد‌های بهداشتی و ۱۵۰ مورد از طریق مراکز نفس بوده است.

 
رئیس گروه سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از اسفند پارسال، کمیته پیشگیری، پایش و مقابله با سقط عمدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده و فعال است.


رحیمی افزود: فعالیت این کمیته و مراکز نفس، در انصراف مادران باردار از سقط جنین تأثیرقابل تو جهی داشته است.


متخصص زنان، زایمان و باروری هم با بیان اینکه سقط جنین هیچ گاه روش جلوگیری از بارداری نیست گفت: افسردگی، اختلال‌های خلقی، روان پریشی و پشیمانی از عوارض روحی و روانی سقط جنین برای مادر است.


دکتر سیده صفورا روح الامین افزود: خونریزی، عفونت‌های دستگاه تناسلی، رحم و ضمائم، چسبندگی رحم، ناباروری، عفونت در خون و در نهایت مرگ مادر از عوارض جسمی سقط جنین است.


وی اضافه کرد: انجام دادن سقط جنین در مراکز و محیط‌های آلوده و غیر بهداشتی توسط افراد غیر متبحر هم عوارض خود را دارد و حتی باعث مرگ مادر می‌شود.


۱۱ مرکز مردمی نفس در حوزه نجات فرزندان سقط و با هدف پیشگیری و آگاهی‌بخشی درباره سقط جنین و به منظور حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اصفهان فعالیت دارد.

جلوگیری از سقط جنین با مشاوره و حمایت مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.