سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاپید: کارشکنی نتانیاهو در مذاکرات باید همین حالا متوقف شود

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از رویکرد نخست‌وزیر این رژیم گفت که قبل از کشته شدن همه اسرای اسرائیلی، باید توافق آتش‌بس حاصل شود.

پس از اعلام پیدا شدن جسد ۶ اسیر صهیونیست در جنوب نوار غزه، «یائیر لاپید» رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» را به باد انتقاد گرفت و خواستار توافق فوری قبل از مرگ همه اسرای صهیونیست شد.

به گزارش تایمز اسرائیل، او گفت: «برگزاری جلسه و توییت زدن کافی است. همه تلاش‌های نتانیاهو برای کارشکنی در مذاکرات باید متوقف شود. توافق باید همین حالا حاصل شود، پیش از آن که همه اسرا بمیرند».  

ارتش اشغالگر صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در منطقه «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه پیدا کرده است. رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که حدود ۱۱۰ اسرائیلی در غزه نگهداری می‌شوند. حماس می‌گوید تمامی اقدامات جنایتکارانه ارتش صهیونیست بر اسرای آن نیز تاثیر می‌گذارد و بسیاری از این اسرا بر اثر حملات اشغالگران کشته شده‌اند.

انتشار این خبر یک بار دیگر همه انتقادات را متوجه نتانیاهو کرده و خانواده اسرای صهیونیست که اجساد آنان در نوار غزه پیدا شده، می‌گویند که نخست‌وزیر این رژیم عزیزانشان را برای حفظ بقای سیاسی خود قربانی کرده است.

ماه‌ها است که قطر و مصر در تلاش برای دستیابی به توافق برای تضمین تبادل اسرا و آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما تلاش‌های میانجی‌گری به دلیل سنگ‌اندازی‌های بنیامین نتانیاهو متوقف شده است. مذاکره‌کنندگان صهیونیست می‌گویند نتانیاهو هر بار در میانه مذاکرات شروط جدیدی مطرح کرده و با این روش دست‌کم هفته‌ها حصول توافق را عقب می‌اندازد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.