سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جمهوری چک برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین

پراگ در نظر دارد که از عواید دارایی‌های بلوکه شده روسیه در اروپا برای خرید گلوله‌های توپ برای کی‌یف استفاده کند.

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش اکنون بازی خطرناکی را با روسیه آغاز کرده‌اند که شامل استفاده از سود پول‌های بلوکه شده مسکو در کشور‌های غربی برای کمک نظامی به اوکراین می‌شود. مقامات کرملین به شدت از این اقدام خشمگین بوده و وعده داده‌اند پاسخ دردناکی به خصومت غرب خواهند داد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع جمهوری چک امروز (سه شنبه) اعلام کرد: پراگ در نظر دارد از سود ناشی از پول‌های بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید صد‌ها هزار مهمات واحد توپخانه به منظور اهداء به اوکراین استفاده کند.  

جمهوری چک تاکید دارد: بخشی از سود دارایی‌های بلوکه شده روسیه در اروپا به منظور کمک به اوکراین برای پیروزی در جبهه‌های نبرد برای خرید تسلیحات توپخانه در اقصا نقاط جهان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

براساس اعلام مقامات غربی، اکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه در کشور‌های غربی به دلیل جنگ اوکراین بلوکه شده است. اتحادیه اروپا اکنون عواید ناشی از این دارایی‌ها را به کی‌یف اختصاص می‌دهد.  

پراگ اکنون رهبری ابتکار عمل برای خرید تسلیحات به منظور کمک به اوکراین را در دست گرفته است. به گفته وزارت دفاع جمهوری چک، اوکراین در ماه ژوئن ۵۰ تا ۱۰۰ هزار گلوله با کالیبر‌های مختلف را در راستای همین ابتکار عمل دریافت کرده است.

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.