سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتانیاهو زیر تیغ انتقادات خانواده اسرای صهیونیست

خانواده اسرای صهیونیستی که امروز جسد آنان در جنوب نوار غزه پیدا شد، نتانیاهو را مسئول مرگ اعضای خانواده خود و عدم انعقاد توافق آتش‌بس دانستند.

پس از پیدا شدن جسد ۶ اسیر صهیونیست در نوار غزه، انتقادات از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت بالا گرفته و خانواده اسرا می‌گویند او عزیزانشان را برای حفظ بقای سیاسی خود رها کرده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، «متی دانسیگ» که پدرش در میان اسرای کشته شده است، به خبرگزاری عبری کان گفت: «او و همه اسرا می‌توانستند زنده به خانه خود بازگردند، اما نتانیاهو تصمیم گرفت آنان را قربانی کند. او تاوان آن را خواهد پرداخت». 

یکی دیگر از افراد که عموی او در میان کشته شدگان است، می‌گوید که کابینه نتانیاهو «زمان و فرصت را برای نجات آنان تلف کرد». او در گفتگو با یک رادیو محلی گفت: «خون اعضای خانواده ما بر دستان کابینه است. عموی من به خاطر بقای نتانیاهو درگذشت». 

خانواده‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او به دلیل تاخیر در دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه مسئول مرگ اسرا هستند. 

ارتش اشغالگر صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در منطقه «خان یونس» در جنوب نوار غزه پیدا کرده است. رژیم صهیونیستی تخمین می‌زند که حدود ۱۱۰ اسرائیلی در غزه نگهداری می‌شوند. حماس می‌گوید تمامی اقدامات جنایتکارانه ارتش صهیونیست بر اسرای آن نیز تاثیر می‌گذارد و بسیاری از این اسرا بر اثر حملات اشغالگران کشته شده‌اند. 

ماه‌هاست که قطر و مصر در تلاش برای دستیابی به توافق برای تضمین تبادل اسرا و آتش بس و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما تلاش‌های میانجی‌گری به دلیل سنگ‌اندازی‌های بنیامین نتانیاهو متوقف شده است. با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس فوری، حملات اشغالگران به غزه همچنان ادامه دارد.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.