سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی نماینده مخالف وزیر نفت مطرح کرد؛

پاک‌نژاد وزیر پزشکیان باشد نه گوش به فرمان افراد دیگری

نماینده مجلس گفت: آقای پاک‌نژاد انتظار می‌رود که شما در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس، وزیر دولت آقای پزشکیان باشید نه گوش به فرمان افرادی از بیرون.

اسماعیل حسینی در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم به عنوان مخالف محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت گفت: ان‌شاءالله دولت وفاق ملی شکل گیرد و ما هم خود را موظف به حمایت از دولت می‌دانیم. کابینه‌ای که به مجلس معرفی شده ترکیبی از سلایق مختلف است گرچه انتقاداتی به برخی از وزرای پیشنهادی وجود دارد برخی به کارنامه و برنامه ضعیف آنها و برخی به مواضع سیاسی و ضد امنیت ملی آن‌ها اعتراض دارند. البته در این مورد موضوع چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا مطرح نیست هر کس که در چهارچوب نظام هدفش کاهش مشکلات مردم و تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشد رای اعتماد می‌گیرد.

 او ادامه داد: دولت وفاق ملی با حضور همه سلایق مختلف ذیل چتر نظام شکل خواهد گرفت و ما هم خود را موظف به حمایت گسترده از دولت محترم می‌دانیم که موفقیت دولت موفقیت همه است. یک نکته هم راجع به برنامه دولت عرض کنم جناب آقای پزشکیان گفت که برنامه ما همان برنامه هفتم پیشرفت است و انتظار بود برنامه اجرایی و عملیاتی ارائه می‌دادند که قابل ارزیابی و نظارت توسط مجلس باشد که این کار را نکردند به همین علت در برنامه پیشنهادی توسط وزرا حساسیت بیشتری به خرج می‌دهیم که برنامه‌های وزرا قابلیت ارزیابی و نظارت توسط مجلس را داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت گفت: اگر وزارت نفت دچار مشکل شود، مشکلات آن گریبان‌گیر کشور خواهد شد کما اینکه دشمن هم همت خود را برای تحریم نفت به کار می‌گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: آقای پاک نژاد من به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم تا دغدغه کارشناسان صنعت نفت را بیان کنم چون بعدا عملکرد وزیر مبنای آن خواهد بود؛ شما احتمالا به عنوان وزیر از مجلس رای خواهید آورد ولی لازم است که نکاتی را رعایت کنید که کمکی به شما و دولت خواهد بود.

حسینی با اشاره به چالش‌های پیش روی نفت گفت: ناترازی انرژی تلاش بازیگران منطقه‌ای برای ضربه به ایران در معادلات منطقه‌ای، عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده و عدم رضایت کافی و خروج نیروی انسانی توانمند از بدنه وزارت نفت از جمله چالش‌ها است.

وی با بیان اینکه ایراداتی در برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی نفت وجود دارد، گفت: در برنامه ارائه شده بعضا نکات اجرایی مطرح نشده است. نمونه آن درخصوص رفع ناترازی انرژی درباره طرح جمع‌آوری گازهای مشعل است که آسیب‌شناسی در راستای رفع موانع اجرای پروژه نشده است.

نماینده شیراز در مجلس ایجاد سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی و تقویت تجهیزات مربوطه را ضروری خواند و گفت: وزیر پیشنهادی نفت درباره تاسیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی به عنوان یکی از الزامات قانون برنامه هفتم به کلی‌گویی بسنده کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت آن کلی‌گویی شده و ساز و کار اجرایی بیان نشده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشت و رفاه کارکنان وزارت نفت و مناطق عملیاتی و ارتقا افراد زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: وزارت نفت به عنوان بزرگترین بخش درآمدزایی ارزی کشور و بزرگترین جایگاه نفوذ سیاسی به شمار می‌آید که نیازمند مراقبت جدی از سوی وزیر دارد؛ انتظار می‌رود در صورتی که آقای پاک‌نژاد توانست رای اعتماد از مجلس بگیرد، وزیر آقای پزشکیان باشد نه گوش به فرمان افرادی در بیرون.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.