سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‌خدمت‌رسانی ۳۵۰ موکب سازمان اوقاف در داخل و خارج از کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از خدمت‌رسانی بیش از ۳۵۰ موکب این سازمان در داخل کشورمان و مسیر پیاده‌روی اربعین و اعتاب مقدسه در عراق خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل در حاشیه بازدید از موکب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در نجف اشرف گفت: در مواکب اربعینی که به همت ادارات کل اوقاف استان‌ها با حضور گروه‌های مردمی، هیئات امنای امامزادگان، متولیان موقوفات و مبلغان برپا شده است، بیش از ۷ هزار نفر به صورت جهادی در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.

او افزود: تقریباً در تمامی مرز‌ها مشغول با برپایی موکب خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستیم. در مرز ورودی میرجاوه در سیستان بلوچستان موکبی در زائرسرای امام رضا (ع) روزانه ۴ هزار نفر پذیرش می‌شود. در مرز‌های خروجی اعم از شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، تمرچین و باشماق، همچنین اعتاب مقدسه، طریق پیاده‌روی اربعین و مسیر‌های زائران در داخل کشور مواکب اوقاف برپا شده است.

عادل با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ موکب توسط اوقاف در داخل کشورمان و عراق طی ایام اربعین برپا شده است که در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند، گفت: عمده این مواکب فعالیت خود را از ۵ صفر و برخی دیگر از ۱۰ صفر آغاز کرده‌اند و تا هنگام اربعین و اگر در جایی اقتضا داشته باشد، تا ۲۵ صفر ارائه خدمات خواهند داشت.

معاون سازمان اوقاف از فعالیت ۴۰۰ مبلغ دینی در این مواکب خبر داد و افزود: همچنین کاروان قرآنی با حضور بیش از ۱۰۰ چهره قرآنی کشورمان برای برپایی محافل قرآنی در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرده‌اند.

او تصریح کرد: در بسیاری از مواکب برنامه‌های بهداشتی و درمانی اجرا می‌شود به عنوان مثال در موکب اوقاف فارس یک درمانگاه تخصصی و تقریباً کلینیک پزشکی برپا شده است.

عادل با بیان اینکه تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای زائران اربعین در مواکب انجام می‌شود، افزود: تمام این اقدامات کار دولتی نیست بلکه مردمی است و اوقاف بخشی از کار را پیش می‌برد و حتی نیرو‌های اوقاف هم به صورت داوطلب در مواکب حضور یافته‌اند و تکلیف سازمانی نبوده است و امیدواریم این حرکت منتهی به ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عج) شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در احادیث آمده است که زیارت اربعین نشانه شیعه است، گفت: امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال به راحتی این قضیه را درک می‌کنیم و بزرگترین اجتماعات بشری در زیارت اربعین شکل می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.