سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع اهالی فاز ۲ شهرک گویم در شیراز

نمایندگان ۶۰۰ خانوار فاز ۲ شهرک گویم در مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

در این تجمع آرام، تجمع کنندگان با اعتراض نسبت به عدم ارائه خدمات آب، برق و گاز به این منطقه خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه به ویژه شهرداری شیراز شدند.

تجمع کنندگان با بیان اینکه عدم خدمات رسانی مربوط به محدوده ساخت و ساز‌های صورت گرفته در فاز ۲ است، اعلام کردند که این ساخت و ساز‌ها قبل از الحاق روستای گویم به شهر شیراز بوده و در زمانی که این روستا در خارج از محدوده شهر شیراز بوده، ساخت و ساز‌ها انجام شده است.

آنها با رد غیرمجاز بودن ساخت و ساز‌های انجام شده، عنوان کردند که اکثر ساخت و ساز‌ها مربوط به زمان قبل از الحاق روستای گویم به شهر شیراز بوده است.

همچنین آنها اعلام کردند که در مکاتبات و پیگیری‌های مختلف انجام شده، علی‌رغم تاکید مدیریت ارشد استان مبنی بر حل این مسئله، مسئولان مربوطه آنها را به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ارجاع داده‌اند.

ساکنین این محدوده تاکید دارند که از اقشار ضعیف و برخوردار جامعه بوده و توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی هنگفتی را ندارند.

امیرحسین جمشیدی، مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما در واکنش به مطالبه تجمع کنندگان با بیان اینکه ساخت و ساز‌های انجام شده در فاز ۲ محدوده گویم غیرمجاز است و باید روال قانونی خود را طی کند، اظهارداشت: اگر ساخت و ساز‌ها مربوط به زمان قبل از الحاق روستای گویم به محدوده شهر شیراز باشد طبیعتا در همان زمان از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شدند.

او ادامه داد: طبیعتا هیچ مسئولی نمی‌تواند خارج از قانون و مقررات اقدامی انجام دهد، لذا اگر کسی ادعا دارد که ساخت و ساز انجام شده مربوط به قبل از الحاق است و مستندات لازم را ارائه کند، قطعا از خدمات آب، برق و گاز به صورت رایگان بهره‌مند خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: کسانی که دارای پروانه از دهیاری بوده‌اند نیز مشمول بهره‌مندی از خدمات هستند.

جمشیدی یادآور شد: ساخت و ساز‌های پس از الحاق به شهر شیراز غیرمجاز است و باید مسیر قانونی خود را که همان پرداخت عوارض شهرداری است، دنبال کند.

او تصریح کرد: پیگیری مدیریت ارشد استان مبنی بر اقدامات قانونی به شهرداری، در همین راستا بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.