سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دامنه وزش باد و تلاطم دریا در آب‌های جنوب

 سازمان هواشناسی کشور از افزایش دامنه وزش باد شدید در برخی مناطق آب‌های جنوب و ادامه تلاطم دریا خبر داد. 

 سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش دامنه وزش باد شدید در برخی مناطق آب‌های جنوب و ادامه تلاطم دریا خبر داد. 

پیش بینی می‌شود تا جمعه پیش‌رو بیشینه سرعت وزش باد در بخش‌هایی از آب‌های جنوب به محدوده ۲۴ نات معادل ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد و سبب افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل به بیش از ۱.۵ متر شود.

این شرایط برای سه شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس و برای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان انتظار می‌رود.

برای جمعه نیز شرایط مواج دریا در شمال و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان حاکم است.

از جمله اثرات مخاطره آمیز شرایط پیش رو خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و سبک و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی است.

توصیه می‌شود در این مدت نسبت به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناور‌های سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکو‌های نفتی اقدام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.