سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم مطرح کرد؛

اجرای طرح کاهش متکدیان و معتادین تکراری در شهر قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: طرح کاهش متکدیان و معتادینی که وضعیت آنها تکرار شونده است در شهر مقدس قم اجرایی شد.

به نقل از شهرداری قم،احمدرضا شفیعی با اشاره به اجرای طرح‌های مجموعه مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی و فعالیت‌های شبانه روزی مرکز غربالگری متکدیان و کارتن خواب‌ها در شهر قم، مسئله ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: طرح‌های متنوع در قالب اکیپ‌های پیاده و خودرویی و موتوری در سطح شهر به‌خصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و چهارراه‌ها اجرایی شده که با تشدید نظارت و جمع‌آوری سریع و انتقال این افراد به مرکز شرایط مطلوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: مدیریت مرکز غربالگری با استفاده از ظرفیت و تجربه متخصصان و مؤسسات با تجربه این در عرصه که مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح هستند، صورت می‌گیرد.

شفیعی با اشاره به نظارت کامل دستگاه قضائی و انتظامی برای فرایند‌های این حوزه گفت: مشارکت و همکاری مطلوب در این عرصه موجب کاهش هزینه‌ها و ارتقا سطح بهره‌وری در برنامه‌های اجرایی مربوطه در شهر کریمه اهل بیت شده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های مهمی که با مشارکت دستگاه‌های استانی و مطابق مصوبات مربوطه اجرایی شده، ادغام مرکز غربالگری معتادین متجاهر با مرکز غربالگری متکدیان و کارتن خواب‌ها است. مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به تلاش مضاعف شهرداری قم در این عرصه با این رویکرد جدید گفت: در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری برای شهر مقدس قم حاصل شده است.

شفیعی عنوان کرد: پروسه جمع‌آوری معتادین، غربالگری و ساماندهی و انتقال به مراکز درمانی و کمپ‌ها در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و همین امر باعث شده علاوه بر کاهش هزینه‌های مازاد و حذف موازی کاری در دستگاه‌های استانی، حضور و فعالیت غیرمجاز معتادین و متکدیان تکراری در شهر به حداقل ممکن برسد.

وی تاکید کرد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این بخش نسبت به بسیاری از کلانشهر‌ها در شهر مقدس قم در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ابراز داشت: در حوزه جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز با نظارت دستگاه قضائی توانسته‌ایم موفقیت‌های چشمگیری را به دست آوریم تا در این حوزه به حداکثر اهداف ممکن برسیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.